La junta de portaveus de l'Ajuntament de Sabadell, celebrada aquest dijous, ha aprovat una moció que exigeix la posada en llibertat del raper Pablo Hasél, que va ser detingut el passat 16 de febrere, després d'atrinxerar-se a la Universitat de Lleida. Està condemnat per l'Audiència Nacional per un delicte d'enaltiment del terrorisme i injúries a la Corona i a les institucions estatals per les lletres de les seves cançons i els seus missatges a les xarxes socials.
Una proposta de Junts per Sabadell (JxS), que ha comptat amb els vots favorables d'ERC, la Crida per Sabadell i Podem i els contraris de PSC i Cs. S'ha s'instat el Ministeri de Justícia a tramitar "per la via d'urgència la proposta de concessió d’indult total" per a Hasél.
En el text de la proposta s'ha apuntat que les lletres de les cançons del lleidatà "són fruit d’una realitat sociològica existent al voltant de diferents figures públiques i davant els seus abusos de poder".
També s'ha destacat que en els últims anys han passat per aquest tribunal "un gran nombre de personalitats del món artístic, de la cultura i de l’espectacle" acusats dels mateixos delictes com César Strawberry, Valtònyc i l'artista sabadellenc Elgio, entre d'altres noms.
Això fa que Espanya sigui "un un dels estats amb més artistes represaliats de tot el món. Així ho confirmen diverses ONGs i organitzacions de defensa dels Drets Humans", ha recalcat el document.
[noticiadiari]71/33859[/noticiadiari]
[noticiadiari]71/33577[/noticiadiari]
Sabadell exigeix la posada en llibertat del raper Pablo Hasél
S'aprova una moció a la junta portaveus amb els vots a favor d'ERC, la Crida, JxS i Podem; PSC i Cs, en contra
ARA A PORTADA
-
Rebel·lia a les Garrigues: els ajuntaments bloquegen el conveni de carreteres de la Diputació i la Generalitat Redacció
-
-
-
L’Àngel Guimerà de Balaguer protesta per l’agressió d’un pare a un docent i la manca de suport socioeducatiu Àlvar Llobet i Sotelo
-
Arnau Salat, nou alcalde de la Floresta després d’una moció de censura polèmica Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 27 de maig de 2021 a les 17:46
Et pot interessar
-
Política L’Ajuntament de Mollerussa encalla amb un crèdit de dos milions i fa un toc d’atenció al servei de neteja
-
Política ERC pressiona el govern perquè les ajudes pels incendis no s’apaguin abans d’arribar
-
Política Mollerussa modifica la guia interventora per reduir la burocràcia i agilitzar els pagaments
-
Política Mínguez defensa el PSOE mentre creixen les incògnites sobre la jornada laboral i l’IRPF: «Sempre complim»
-
Política ERC pressiona el govern de Larrosa: “A Cappont no es viu d’anuncis, es necessiten escoles”
-
Política L’Esquerra Independentista de Lleida celebrarà una Diada per «construir la pròpia via»