El president de la Generalitat, Quim Torra, ha dit aquest divendres des de Lleida que "votar no és cap delicte, el que és delicte és que et peguin per votar" i en aquest sentit ha recordat a l'1 d'octubre la ciutadania va defensar la democràcia i el vot "amb els seus cossos". És per això que el president considera que els judicis injustos als polítics independentistes empresonats només poden acabar amb la seva "absolució" i ha reiterat la necessitat d'entomar el primer aniversari del referèndum com "el dia de la victòria".
En un discurs a la inauguració de la nova seu de Pimec Lleida, Torra ha destacat els valors de l'economia de la ''futura república catalana'', entesa com una empresa i s'ha mostrat convençut que tindrà les mateixes oportunitats al costat de gegants com els EUA i la Xina.
El president de la Generalitat ha fet referència a l'actuació de la policia espanyola durant el referèndum de l'1-O i ha remarcat que tot i que es pot veure des de moltes perspectives les càrregues van ser totalment "intolerables i impròpies" d'una democràcia. És per això que ha elogiat la ciutadania que va defensar el vot, "amb els seus cossos" i ha assegurat que el delicte està en els qui van exercir la violència davant dels qui volien votar. En una sala plena de petits i mitjans empresaris a la nova seu de Pimec Lleida, Torra ha recordat els nombrosos municipis de la demarcació de Lleida on hi va haver càrregues el passat 1 d'octubre i ha dit que cal sentir-se "orgullosos" de tots els lleidatans que van defensar les urnes.
En la part econòmica del discurs del president, Torra ha fet referència al valor d'una economia petita com la catalana i el paper que podria jugar en una futura república amb capacitat plena de recursos. En aquest sentit, Torra ho ha comparat amb la capacitat de gestió de les petites i mitjanes empreses al costat de grans "transatlàntics" empresarials i ha assegurat que Catalunya ha de ser capaç de resoldre problemes "molt millor que altres grans estats del continent".
Torra: «Votar no és cap delicte, el que és delicte és que et peguin per votar»
Política
El president de la Generalitat creu que l'economia de la "futura república catalana" tindrà oportunitats al costat de "gegants" com els EUA o la Xina
ARA A PORTADA
-
Terra El Meteocat amplia i intensifica els avisos per pluja abundant i tempestes intenses: 40 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat JARC convoca una tractorada a Lleida per reclamar més ajuts davant l’augment dels costos agraris Redacció
-
-
Societat «Aquí», de Llum de Fideu, guanya el Premi a la Millor Estrena d’Arts de Carrer de Fira Tàrrega ACN
Publicat el
28 de setembre de 2018 a
les 15:04
Et pot interessar
-
Política
Expulsat un regidor de Vox del ple de la Paeria per qualificar Companys de «genocida»
-
Política
Lleida posa al dia les regles de convivència: més mediació i noves normes per a l’espai públic
-
Política
La Paeria prohibeix l'ús del vel integral als carrers amb els vots de PSC, Junts i Vox
-
Política Lleida tirarà endavant l'ordenança que prohibeix el burca gràcies al vot de Junts
-
Política
Santiago Abascal, a Lleida: «Les solucions no passen per impulsar campaments d'immigrants»
-
Política
L’oposició frena l’ordenança de civisme de Lleida que prohibeix el burca i el nicab
