La caminada es va fer seguint un itinerari marcat recentment que, de la mà d’una xarxa d’antics camins recuperada de l’oblit, travessa un seguint d’atractius paratges de muntanya mitja dels municipis de Valls de Valira i de Montferrer i Castellbò.
En el seu transcurs es van donar explicacions d’alguns elements del patrimoni cultural que es troben al llarg de l’itinerari, com les tombes antropomorfes de Santa Eugènia de la Torre. Finalment, un cop arribats a Castellbò, es va fer una explicació del projecte global del Camí dels Bons Homes i del producte específic del Camí de l’Últim Càtar, i es van exposar algunes peculiaritats de la vida de Guilhem Belibaste, la persona que inspira aquest itinerari, que fou el darrer perfecte càtar conegut a l’occident europeu, capturat a Tírvia l’any 1321 i transferit a Occitània, després d’un breu captiveri a Castellbò, per ser cremat a la foguera.
La creació de la variant del Camí de l’Últim Càtar dins del projecte del Camí dels Bons Homes permet diversificar i enriquir aquest producte senderístic centrat en la realitat històrica del catarisme a Catalunya amb l’articulació d’un nou itinerari que, precisament, enllaça els indrets més emblemàtics del catarisme català com són les poblacions de Josa del Cadí, Castellbò i Tírvia, i amb la creació d’un bucle que travessa les comarques de l’Alt Urgell i el Pallars Sobirà per enllaçar amb el Camí dels Bons Homes a Tarascon sur Ariège, un cop superada la carena pirinenca.
El disseny, el marcatge i l’execució del tram del Camí de l’Últim Càtar a l’Alt Urgell, que enllaça Josa del Cadí amb Sant Joan de l’Erm i passa per la Seu d’Urgell, ha estat possible amb la col·laboració del Consell Comarcal de l’Alt Urgell, el Parc Natural de l’Alt Pirineu, el Parc Natural del Cadí-Moixeró, l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran i la Mancomunitat de Municipis per la Promoció de l’Esquí Nòrdic, amb la coordinació tècnica del Consell Regulador del Camí dels Bons Homes.
Caminada inaugural del tram del Camí de l’Últim Càtar
El Camí de l’Últim Càtar en el seu tram a l’Alt Urgell va ser inaugurat aquest diumenge en una caminada en la qual unes setanta persones de totes les edats van recórrer la catorzena de quilòmetres que separen les poblacions d’Anserall i Castellbò
ARA A PORTADA
Publicat el 28 d’abril de 2014 a les 15:38
Et pot interessar
-
Societat El Pla d'Urgell desplega una estratègia comarcal per fomentar la lectura
-
Societat L’IEI invertirà 600.000 euros en la memòria democràtica a les terres de Lleida
-
Societat La Diputació invertirà 1,5 milions en suport a persones amb discapacitat fins al 2028
-
Societat La Guàrdia Urbana de Balaguer enxampa una empresa abocant runa de manera il·legal
-
Societat L’església de Sant Antoni de Lleida es prepara per a una nova fase de restauració
-
Societat Els agricultors del Pallars aposten pels drons per tractar les oliveres