El català continuarà impartint-se dins l'horari lectiu a les escoles de la Franja de Ponent, com una assignatura optativa dins el currículum. Així ho ha confirmat en declaracions a TV3 reproduïdes per Catalunya Ràdio Lleida la consellera de Cultura d'Aragó, Mayte Pérez, en una visita a Mequinensa.
Un esborrany del currículum de primària elaborat pel govern aragonès que deixava fora el català de les 25 hores lectives com passa amb l'aragonès havia generat moltes queixes dels col·lectius que defensen el català al territori. La modificació d'aquest esborrany farà que el català figuri dins el currículum escolar de primària per la qual cosa s'aplicarà com assignatura dins el seu horari escolar almenys en dues sessions de 45 minuts.
A l'esborrany inicial del Projecte de currículum d'Educació Primària del govern d'Aragó el català no s'hi incloïa, es deixava fora com a possibilitat voluntària d'ampliació fora de l'horari oficial obligatori. El català sempre ha estat dins de l'horari escolar a la Franja de Ponent, i aquest esborrany podria haver suposat la pràctica desaparició en el futur de molts alumnes i mestres de català, una situació similar a la que ha patit l'aragonès.
La consellera de Cultura d'Aragó ha parlat d'aquesta qüestió a Mequinensa, on ha fet una visita a 350 estudiants de Secundària d'instituts d'Aragó i Catalunya que han participat en un seguit d'activitats al voltant de l'escriptor Jesús Moncada.
El català continuarà a les escoles de la Franja de Ponent
Un esborrany del currículum de primària elaborat pel govern d'Aragó el deixava fora de les 25 hores lectives i havia aixecat queixes de col·lectius en pro del català
ARA A PORTADA
Publicat el 14 d’abril de 2016 a les 08:35
Et pot interessar
-
Societat El Pla d'Urgell desplega una estratègia comarcal per fomentar la lectura
-
Societat L’IEI invertirà 600.000 euros en la memòria democràtica a les terres de Lleida
-
Societat La Diputació invertirà 1,5 milions en suport a persones amb discapacitat fins al 2028
-
Societat La Guàrdia Urbana de Balaguer enxampa una empresa abocant runa de manera il·legal
-
Societat L’església de Sant Antoni de Lleida es prepara per a una nova fase de restauració
-
Societat Els agricultors del Pallars aposten pels drons per tractar les oliveres