22
de juny
del
2016
Actualitzat
a les
17:11h
Entre el 4 de juliol i el 2 de setembre, l'execució d'obres de millora i condicionament d'un terraplè situat entre els termes municipals de Tàrrega i Granyanella (Segarra) obligarà a interrompre la circulació ferroviària en el trajecte Tàrrega-Cervera de la línea R-12 Barcelona-Manresa-Lleida.
Durant el període d'obres, Renfe ha establert un servei alternatiu per carretera entre Cervera i Tàrrega i ha decidit avançar els trens amb sortida des de Tàrrega en direcció a Barcelona 20 minuts per poder mantenir els horaris dels trens que surtin des de Cervera en direcció Barcelona.
Segons Renfe, el dispositiu compta amb personal d'informació i atenció al client que orientarà els clients a les estacions de Tàrrega i Cervera en el transbordament bus-tren o viceversa. Per a garantir aquest servei alternatiu, Renfe disposarà de serveis d'autocar per transportar els viatgers afectats.
Durant el període d'obres, Renfe ha establert un servei alternatiu per carretera entre Cervera i Tàrrega i ha decidit avançar els trens amb sortida des de Tàrrega en direcció a Barcelona 20 minuts per poder mantenir els horaris dels trens que surtin des de Cervera en direcció Barcelona.
Segons Renfe, el dispositiu compta amb personal d'informació i atenció al client que orientarà els clients a les estacions de Tàrrega i Cervera en el transbordament bus-tren o viceversa. Per a garantir aquest servei alternatiu, Renfe disposarà de serveis d'autocar per transportar els viatgers afectats.
Adif està executant des de l'11 d'abril i amb una inversió superior als 820.000 euros, les obres de condicionament i adequació d'aquest terraplè, de 400 metres de longitud, amb l'objectiu de consolidar l'estat d'aquest element de la infraestructura, optimitzar els paràmetres geomètrics de la via, i garantir majors nivells de seguretat i confort per a les circulacions. Un cop finalitzades les obres, es podrà suprimir la limitació temporal de velocitat existent en aquest punt, reduint així els temps de viatge.
Des de l'11 d'abril i fins a la data, Adif ha dut a terme treballs previs consistents en el desviament i protecció d'instal·lacions de seguretat, senyalització i comunicacions, així com el moviment de terres, la col·locació d'una escullera, l'execució d'estructures a la part inferior del terraplè per augmentar la seva base i la neteja del drenatge.
La interrupció de la circulació està generada per la necessitat de treballar a l'interior de la infraestructura. Durant el període d'interrupció del servei, s'aixecarà la superestructura de via (carril, travesses, balast i elements del sistema d'electrificació), es rebaixarà la plataforma ferroviària fins a la nova cota, s'executarà la nova plataforma i es muntarà la superestructura.
La darrera fase, que no tindrà afectació al trànsit, consistirà en culminar els treballs complementaris de reposició dels elements de la superestructura de via i de les instal·lacions ferroviàries, així com en operacions per garantir els òptims paràmetres geomètrics i de funcionalitat.
Des de l'11 d'abril i fins a la data, Adif ha dut a terme treballs previs consistents en el desviament i protecció d'instal·lacions de seguretat, senyalització i comunicacions, així com el moviment de terres, la col·locació d'una escullera, l'execució d'estructures a la part inferior del terraplè per augmentar la seva base i la neteja del drenatge.
La interrupció de la circulació està generada per la necessitat de treballar a l'interior de la infraestructura. Durant el període d'interrupció del servei, s'aixecarà la superestructura de via (carril, travesses, balast i elements del sistema d'electrificació), es rebaixarà la plataforma ferroviària fins a la nova cota, s'executarà la nova plataforma i es muntarà la superestructura.
La darrera fase, que no tindrà afectació al trànsit, consistirà en culminar els treballs complementaris de reposició dels elements de la superestructura de via i de les instal·lacions ferroviàries, així com en operacions per garantir els òptims paràmetres geomètrics i de funcionalitat.