La gran novetat d’aquesta temporada és l’estrena de la nova infraestructura fixa que albergarà 66 boxes per a guardar els cavalls de competició durant tot l’any. El projecte preveu la construcció, en un futur, d’una segona nau de boxes i d’un picador cobert.
Aquesta nova estructura respon al projecte de fer extensiva l’oferta dels esports hípics durant tot l’any a la Cerdanya. Per això, l’empresa Prohípica, organitzadora de la Ruta de la Cerdanya, i precursora del projecte han apostat perquè la Cerdanya es converteixi en un dels centres de referència dels esports eqüestres a tota Espanya. Ja s’han dut a terme diferents formacions en doma i en salts de cavall durant aquest any i n’hi ha previst que es continuïn les campanyes durant el pròxim any. Així mateix, al darrere hi ha un projecte de crear una escola cerdana d’esports hípics, i difondre aquest esport entre els escolars de la comarca.
A més de la doma i dels salts, també estan programades d’altres activitats durant tot l’any com raïds a cavall, circuits ‘cross’, curses d’enganxes, i d’altres esdeveniments.
Pel que fa a la competició de salts, aquesta temporada hi haurà tres concursos a nivell nacional, un a Puigcerdà el 23, 24, i 25 de juliol; un segon a Llívia, el 31 de juliol i l’1 d’agost; i un tercer a Puigcerdà el 6, 7, i 8 d’agost. Concursos que estan catalogats amb dues estrelles i en els quals participen genets de primera categoria vinguts d’arreu d’Espanya. Posarà punt i final als tornejos oficials, la competició nacional d’una estrella que tindrà lloc a Puigcerdà el 28 i 29 d’agost. També cal destacar la creixent participació de genets vinguts de l’estranger, especialment de països europeus amb tradició hípica.
A banda de les competicions nacionals, es faran tres compet5icions socials: a Puigcerdà, el 26 i 27 de juliol; a Llívia el 2 i 3 d’agost; i a Puigcerdà, el 9 i 10 d’agost. També hi ha prevista una prova per equips, a Puigcerdà el 29 de juliol. I finalment, es faran el Campionat de la Cerdanya-Puigcerdà, l’11 i 12 de setembre; i la final de la lliga social el 9 i 10 d’octubre.
Comencen els campionats hípics. Comencen els campionats hípics.