El turisme lleidatà preveu un altre estiu de rècord

S'espera revalidar els 600.000 visitants del 2023 i es destaca la millora del volum d'aigua

Presentació de la campanya d'estiu de Lleida
Presentació de la campanya d'estiu de Lleida | ACN
Redacció
18 de juny de 2024, 16:03
Actualitzat: 16:03h

El sector turístic de la demarcació de Lleida afronta la campanya d'estiu amb gran optimisme. De fet, s'espera repetir els bons resultats de l'any passat, quan es van rebre més de 600.000 visitants, una xifra rècord, i es van registrar 1,5 milions de pernoctacions entre juny i setembre.

Un dels factors que poden ajudar a assolir aquestes xifres és la recuperació del volum d'aigua a bona part dels embassaments, rius i barrancs. Els cabals són molt millor que fa uns mesos i permetran garantir l'activitat de les empreses d'aventura, alhora que afavoriran l'ocupació turística a la zona, especialment al Pirineu. El Patronat de Turisme de la Diputació ha estrenat la campanya de promoció amb el lema 'Lleida, tot el que busques és a l'interior'.

El vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació, Juan Antonio Serrano, confia que el sector pugui "revalidar" enguany els bons resultats de l'estiu passat (entre juny i setembre). Aleshores es va registrar un rècord de 604.314 turistes en establiments reglats, així com 1.547.304 pernoctacions, xifra que es va quedar a les portes de revalidar el rècord de 2022. Segons Serrano, aquestes bones previsions venen avalades pels resultats dels primers quatre mesos de l'any, que es van tancar amb més visitants i més pernoctacions que el mateix període de 2023, segons dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

També es va registrar un increment del 25,3% de la xifra de turistes internacionals que va rebre la demarcació respecte a 2022, mentre que en comparació amb les dades del mateix període de l’any passat l’augment va ser del 12,7%. Així, el sector preveu l'arribada d’un públic majoritàriament català i de proximitat al llarg de la temporada d'estiu. Això no obstant, les dades del primer quadrimestre també apunten que es registrarà un augment del turisme internacional.

A més, el president de l'Associació d'Empreses d'Esports d'Aventura del Pallars Sobirà, Florido Dolcet, ha dit que la situació hídrica ja era prou bona en la majoria de rius, barrancs i embassaments, però amb les pluges de la primavera és "molt millor", fet que permet "garantir totalment" la temporada d'esports i turisme actiu a la zona amb un servei "molt més potent".

En aquest sentit, ha destacat que "estem entrant a l’estiu amb uns cabals de primavera, mentre que l'embassament de Sant Antoni es troba al 98% de la seva capacitat, Terradets al 95% i Camarasa al 92%". Tanmateix, ha lamentat que hi ha excepcions com el pantà de Canelles i la zona del congost de Mont-rebei, on la demanda d'activitats aquàtiques no remunta malgrat les pluges. Respecte a això, Dolcet ha dit que es tracta d'un espai que necessitarà d'un període de temps "molt més llarg, gairebé de 10 anys per recuperar-hi l'activitat turística amb tota normalitat".

Per la seva banda, el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, també s'ha mostrat convençut que la recuperació de l'aigua al territori afavorirà el sector turístic i ha subratllat que "s’estan generant molts llocs de treball gràcies al turisme". A més, ha afegit que afronten amb un "esperit totalment positiu" la reunió amb els representants de la Diputació d'Osca prevista pel pròxim 28 de juny per tractar els projectes que tenen en comú, alguns dels quals impliquen la gestió del mateix congost de Mont-rebei.

La presentació de les previsions turístiques ha comptat també amb la participació de la presidenta de les federació de Càmpings, Cel Feliu, que s'ha mostrat "molt optimista" perquè els pantans i els rius porten més aigua i el "nostre sector viu de la natura, de les muntanyes i de l'aigua". També han mostrat el seu optimisme per a la campanya el president de la federació d'Hostaleria, Josep Castellarnau, que ha apuntat que després de la crisi sanitària del coronavirus, "s’ha consolidat el turisme familiar" i també ha instat als turistes a "redescobrir" Lleida. Finalment, el representant de la junta de la Federació de Turisme Rural, Jaume Ramon, ha explicat que el segell Biosphere ha ajudat als establiments de turisme rural a millorar la seva oferta.

Arxivat a