El Gran Teatre el Liceu ha arrencat aquesta nit nova temporada. Ho ha fet al Monestir de Montserrat amb el concert Del dolor a l'esperança, que ha servit alhora per estrenar l'adaptació de Virgencita d'Arvo Pärt. El concert, dirigit per Josep Pons, ha comptat amb les veus de la soprano Nadine Sierra, la mezzosoprano Elina Garanca, el tenor Xabier Anduaga, el baix Tareq Nazmi, l'Escolania de Montserrat, l'Orquestra Simfònica i el Cor del Gran Teatre del Liceu. S'hi ha pogut escoltar grans obres, com ara el Rèquiem de Mozart i la Novena Simfonia de Beethoven.
Amb Del dolor a l'esperança, Josep Pons, que de nen va ser membre de l'Escolania, ha fet viatjar als assistents de les llàgrimes a l'esperança, amb el missatge que, en el context actual, s'ha de mirar endavant amb il·lusió. "És un concert per animar, per dir que queda recorregut però que hi ha llum al final del túnel", ha explicat el director general del Liceu, Valentí Oviedo.
A parer d'Oviedo, arran de la pandèmia, valors com "la natura" i l'"espiritualitat" estan ara més presents que mai. I és precisament per això que s'ha optat per Montserrat per donar el tret de sortida a la temporada i buscar aquesta simbiosi entre un temple d'espiritualitat enclavat en un espai natural, com és Montserrat, i un temple d'art i música, com és el Liceu.
Una hora i mitja de música
A banda de l'estrena de l'adaptació de Virgencita d'Arvo Pärt i de grans obres com el Rèquiem de Mozart i la Novena Simfonia de Beethoven, del repertori també ha destacat l'homenatge a un dels artistes més rellevants del segle XX i que amb més determinació va abordar l'espiritualitat: Bill Viola. Dues de les seves peces, Melina i Darrow, han ocupat l'atri de la basílica.
El concert s'ha fet amb un aforament limitat de 200 persones però enregistrat per retransmetre's per Televisió de Catalunya, el proper dia 27. Ha comptat amb l'assistència del president de la Generalitat, Quim Torra; la consellera de la Presidència i portaveu del Govern, Meritxell Budó; i la consellera de Cultura, Àngels Ponsa.
El Liceu arrenca temporada a Montserrat amb un viatge «Del dolor a l'esperança»
El concert ha servit per estrenar l'adaptació de "Virgencita" d'Arvo Pärt
Ara a portada
Publicat el 21 de setembre de 2020 a les 10:39
Actualitzat el 21 de setembre de 2020 a les 10:43
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Punt final a tres dies de Santpedor en Flor
-
Cultura i Mitjans La Diputació dedica un vídeo al Fons Fotografia Juncadella de Súria
-
Cultura i Mitjans L'Escola de Música del Conservatori obrirà la preinscripció per al nou alumnat el 12 de maig
-
Cultura i Mitjans Els Premis Lacetània 2025 incorporen la novetat de la Beca de Recerca Museu del Barroc