Carles Xuriguera apadrina l'Artium Picapoll bóta

Durant l'acte se li ha fet lliurament d'una de les primeres ampolles de picapoll elaborades per la bodega

Publicat el 05 d’abril de 2014 a les 20:34
Carles Xuriguera durant l'apadrinament. Foto: Artium

Com ja ve sent costum quan el Celler Cooperatiu d'Artés treu un vi nou l'apadrina un personatge conegut. El Picapoll jove va ser apadrinat per Sergi Barjuan (ex jugador de FC Barcelona), el cava Art 2000 el va apadrinar l'actriu Mont Plans, el cava 1908 el compositor Manel Camp i l'actriu Clara del Ruste i el Cabernet Reserva en Jordi Singla (ex jugador del Bàsquet Manresa). Aquest any, l'actor Carles Xuriguera, ha sigut el padrí de l'Artium Picapoll Bóta.
 
Durant l'acte se li ha fet lliurament d'una de les primeres ampolles de picapoll elaborades per la bodega. Carles Xuriguera, gran defensor dels vins del territori, ha recordat com va participar el celler cooperatiu d'Artés en la l'elaboració del seu primer vi i ha animat a seguir potenciant la varietat autòctona picapoll.
 
El Celler Cooperatiu d'Artés ha ampliat fins a tres els vins elaborats amb aquesta varietat sota la Denominació d'Origen Pla de Bages: Artium Picapoll 2013, un vi que prové de 3 vinyes diferents i que reflecteix al màxim la identitat del Celler Cooperatiu d'Artés, Artium Picapoll bóta 2013, un vi madur i de caràcter mediterrani al nas, fresc en boca, cremós i amb el volum que dóna els seus 3 mesos de contacte amb les mares,i una exclusiva Mistela de Picapoll Artium un vi de licor de raïm collit mà de vinyes de més de 60 anys. Aquests tres vins s'han presentat, juntament amb les noves anyades, el dia 5 d'abril a les 11.00h del matí en un acte commemoratiu que ha tingut lloc als jardins de la Torre d'en Felipet d'Artés, una casa relacionada amb la Cooperativa en els seus més de 100 anys de història. 
 
La picapoll és una varietat que va estar en perill d'extinció cap als anys 50, ja que els viticultors van començar a substituir-la per altres varietats que donaven un major rendiment per cep. En aquella època el 90% del vi anava destinat a vi a doll i els viticultors preferien la quantitat a la qualitat. Però la Junta va decidir apostar per la varietat per evitar la desaparició d'un raïm que identificava el Pla de Bages i va decidir embotellar-la amb ampolla de ¾ de litre i pagar-ne un major preu per quilo per tal de motivar als viticultors. Gràcies a aquest esperit innovador en comparació a la situació que l'envoltava, avui, al Pla de Bages es cultiven, s'elaboren i fins i tot s'exporten vins de picapoll. 
 
El vi que surt del raïm picapoll és un vi suau, amb una acidesa moderada i d'aromes que recorden la vegetació dels boscos al costat de les vinyes. És ideal per beure sense necessitat de grans maridatges i molt agradable per compartir moments distesos.