Després de setmanes s'anunciar-se ja s'ha concretat la data i els músics del concert Som València a Manresa. El pròxim 21 de novembre, a partir de 2/4 de 7 de la tarda, Manresa acollirà un esdeveniment musical solidari que reunirà artistes compromesos amb un objectiu comú: ajudar els afectats per la DANA al País Valencià. L'acte tindrà lloc a la sala Els Carlins fins a la mitjanit, i comptarà amb la participació d'artistes reconeguts com Anaïs Vila, Berta Sala, Beth, Celeste Alias, Donallop, Gemm Sol, Jo Jet i Maria Ribot, Juriol, La Niña Paracaídas, Los Valientes, Punkxada, Ramon Cugat, Riner i Strombers.
L'obertura de l'acte inclourà una xerrada Emergència climàtica: fenòmens meteorològics extrems i respostes col·lectives, on s'analitzarà l'impacte del canvi climàtic i es compartiran respostes comunitàries per a fer-hi front.
Un acte de proximitat amb compromís local i cultural
Som València a Manresa posa l'accent en la proximitat i el compromís social, amb una programació formada majoritàriament per artistes de Manresa i la Catalunya Central. Més enllà de la música, aquest esdeveniment reuneix també activistes i entitats locals que volen sumar-se a la solidaritat amb el País Valencià. Així, l'acte no només és una representació del sector musical, sinó també del teixit associatiu i dels moviments locals compromesos amb la transformació social i cultural.
Solidaritat del sector musical i social
Després del desastre natural i la mala gestió política de la situació que ha afectat sobretot a l'Horta Sud al País Valencià, el teixit cultural de Manresa s'uneix a la campanya estatal Som València, canalitzant el suport a través de la música. La recaptació dels concerts, amb entrades a un preu de 15 euros que es poden comprar anticipadament en aquest enllaç, es destinarà íntegrament a la Fundació Horta Sud, una organització amb més de 50 anys de trajectòria en la promoció de la cohesió cultural i social als municipis valencians.
Manresa per País Valencià: un concert de solidaritat
Aquest esdeveniment està organitzat per l'Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central, la Casa de la Música de Manresa, Cultura del bé Comú, Els Carlins, FABA, L'Alternativa, Plas Plas, Propaganda pel Fet! i VESC SCCL. Manresa s'uneix així a altres poblacions com Barcelona, Burgos, Donosti, Granada, Girona, Lleida, Múrcia, Madrid, Vic,... en una gran demostració de suport col·lectiu. L'acte és una crida a la ciutadania per sumar esforços en la reconstrucció de les zones afectades, oferint una vetllada cultural i solidària on la música i la comunitat es converteixen en motors d'ajuda i transformació.