L'any 2002, en el si d'un Consell Nacional, l'Associació Catalana de Municipis (ACM) va publicar uns criteris orientatius per tal que els ajuntaments catalans poguessin determinar les retribucions a percebre pels seus electes. Cal tenir present que la normativa vigent no regula les contraprestacions a percebre pels càrrecs electes i, per tant, aquestes es poden determinar a lliure arbitri de cada ajuntament en funció de la partida pressupostària corresponent i les peculiaritats de cada electe o consistori.
Amb tot, i mitjançant aquestes orientacions, l'ACM pretén poder facilitar el càlcul de les retribucions, així com establir criteris homogeneïtzadors. El criteri de població és l'element principal mitjançant el qual es determinen les quanties retributives per als càrrecs electes.
Segons la taula de l'ACM, el sou de l'alcalde d'una població com Manresa (barem de 75.001 a 300.000 habitants) equivaldria al d'un secretari general, o sigui, 84.078,5 euros anuals. El de Sant Joan de Vilatorrada, se situaria entre 61.612,32 i 64.415,68 euros anuals. Alguns alcaldes de poblacions entre 5001 a 10.000 habitants, com Cardona, Moià, Sant Fruitós i altres, haurien de cobrar cinc vegades el Salari Mínim Interprofessional, o sigui 44.898 euros anuals.
L'ACM, però, recorda als càrrecs electes que l'any passat ja va recomanar una retallada d'aquests sous, com a conseqüència de l'entrada en vigor del Reial Decret del 20 de maig, pel qual s'adoptaven les mesures extraordinàries per la reducció del dèficit públic. Tot i que no s'inclou dins del seu objecte d'aplicació els càrrecs electes, l'ACM i la FMC van acordar en el si de la Comissió Municipalista de Catalunya unes recomanacions de disminució de retribucions que anaven del 15% (els sous més elevats) al 5% (els més petits).
L'ACM publica les retribucions orientatives dels càrrecs electes locals
Política
Segons l'entitat municipalista, l'alcalde de Manresa ha de cobrar com un secretari general, o sigui, uns 84.000 euros anuals. El sou del de Aguilar, Castellfollit, L'Estany, Gaià, Marganell, Mura, Rajadell o Talamanca equival a 1,5 vegades el Salari Mínim Interprofessional
ARA A PORTADA
-
Societat La Fundació del Convent de Santa Clara envia a Ucraïna el seu 48è corredor humanitari Pere Fontanals
-
Societat La C-55 estrena el desdoblament entre el Castell de Castellbell i el túnel de Boguñà Pere Fontanals
-
-
Societat Refugiada després de patir violència masclista a Rússia: «M'imagino el meu futur a Catalunya» ACN
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
Publicat el
15 de juny de 2011 a
les 06:57
Et pot interessar
-
Política
El Moianès recupera la ruta de memòria antifeixista aquest dilluns, 12 d'octubre
-
Política
Junts reclama una auditoria externa i independent de la despesa social de Manresa
-
Política
«S'ha creat un relat terrible sobre Manresa que hem de combatre»
-
Política
La CUP-Fem Manresa exigeix al govern més control dels diners públics després del cas Sallar
-
Política
Xavier Díez analitzarà a Manresa les perspectives actuals de l'independentisme
-
Política
Aliança Catalana presenta Jean Carlos de Aza com a candidat a l'alcaldia de Sallent
