El 2n Campus Virtual de Tardor aposta per la formació no presencial

La FUB i l'ACTE donen continuïtat a la col·laboració iniciada l'any passat

Publicat el 14 de setembre de 2012 a les 13:25

Els estudis d'Educació Infantil de la Fundació Universitària del Bages (FUB) i l'Associació Catalana per la Telemàtica Educativa (ACTE) han decidit donar continuïtat a la col·laboració iniciada l'any passat, amb una segona edició del Campus Virtual de Tardor. Es tracta d'una oferta formativa adreçada a docents, que té com a principal característica formació el fet de ser no presencial, de manera que els mestres poden seguir-la per via telemàtica. En tots els casos, els cursos estan reconeguts i acreditats pel Departament d'Ensenyament.

Tant la FUB com l'ACTE han valorat l'èxit de la primera edició, que es va fer el curs passat,  en la qual van participar 94 mestres de les etapes infantil i primària. Un dels aspectes que més es va valorar en aquell moment va ser la realització dels cursos coincidint amb el període lectiu, fet que va permetre els mestres dur a la pràctica a les aules els continguts treballats.

En aquesta segona edició, el Campus Virtual de Tardor ofereix set cursos de temàtiques ben diverses i que poden ser útils en el dia a dia dels docents. Així, hi ha ofertes relacionades amb les unitats didàctiques en educació física, el joc com a eina educativa, la immersió lingüística, recursos a Internet per a primària, experimentar en l'educació infantil, l'infant com a protagonista dels aprenentatges i com treballar els éssers vius al parvulari.

Les inscripcions per participar en els cursos es poden fer fins al 21 de setembre a http://blocs.fub.edu/educaciofub/2012/09/04/formacio-2012-2013/. La formació s'impartirà durant els mesos d'octubre i de novembre.

L'ACTE és una entitat que compta amb una llarga experiència en la formació virtual per a mestres, tot i que concentrada bàsicament durant els mesos d'estiu. La col·laboració amb la FUB permet allargar aquest període lectiu durant la tardor.

La formació virtual que s'ofereix aquesta tardor complementa la formació presencial per a mestres programada per a aquest curs, que inclou cursos sobre temes de ciència, intel·ligències múltiples i coaching. Els Estudis d'Educació Infantil de la FUB organitzaran també les IV Jornades de Diàlegs Educatius, aquest any amb el lema "Una altra educació és possible" i les sessions de tertúlia amb professionals de diferents àmbits que parlaran d'educació dins el cicle "Tertúlies amb...", que aquest curs tractaran sobre el tema "Educar en temps de crisi: un compromís social".