Investigadors del BIOCOMSC, el grup de recerca de Biologia Computacional de la UPC, han constatat aquest dilluns un creixement de casos de coronavirus aquest cap de setmana a Catalunya a causa d'un empitjorament fora de la ciutat de Barcelona i de la seva àrea metropolitana.
Així, han atribuït aquest increment a les regions sanitàries de Lleida, Girona, Camp de Tarragona i Catalunya Central. En aquest sentit, veuen una certa homogeneïtzació a Catalunya. Al seu parer, les mesures de reducció de contactes i vida social són importants arreu del territori, perquè "només amb estudi de contactes i quarantenes no es podrà estabilitzar" la situació.
En concret, el grup subratlla que Lleida va estancar la seva millora fa setmanes, i ara empitjora una mica amb molts casos actius. Aquest estancament, continuen els investigadors, es combina amb un empitjorament molt clar de Girona i de la Catalunya Central, que entren cada cop més en zona vermella. Tot i així, aquestes dues regions encara tenen menys casos contagiosos per habitant que Barcelona i Lleida.
Pel que fa a Tarragona, han remarcat que no ha aconseguit estabilitzar la situació aquest cap de setmana, i això fa que pugin els casos. Té menys positius que Barcelona però més que Girona i la Catalunya Central.
[noticiadiari]2/207423[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/207321[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/207422[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201967[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/205332[/noticiadiari]
Investigadors de la UPC constaten un creixement de casos Covid-19 a la Catalunya Central
Veuen una certa homogeneïtzació a Catalunya i creuen que cal reduir els contactes arreu
ARA A PORTADA
Publicat el
31 d’agost de 2020 a
les 11:56
Actualitzat el
31 d’agost de 2020 a les
12:05
Et pot interessar
-
Societat
Talls al trànsit al carrer Cardenal Lluch per obres de millora del drenatge
-
Societat
Sant'Egidio proposa un Via Crucis al refugi antiaeri de la Renaixença
-
Societat
McDrama als Trullols: el sistema diu prou i desencadena la bogeria
-
Societat Castellbell i el Vilar informarà del nou sistema de residus amb xerrades a l'abril
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa homenatja Pilar Vidal Cònsul pel seu centenari
-
Societat
Desokupes d'un fons voltor per fer fora una dona i els seus tres fills d'un pis al Barri Antic
