La regidora d'educació, Sònia Diaz, respon a les manifestacions de la CUP en relació a la distribució d'alumnes amb dificultats. "D'entrada, cal aclarir que no és la regidoria d'educació la que reparteix els alumnes amb necessitats educatives específiques (NEE) entre els centres educatius, sinó la Comissió de Garanties d'Escolarització".
Aquesta comissió està presidida per l'Inspector del departament d'Educació de la Generalitat. L'Ajuntament en forma part, com també en formen part un representant de les direccions de les escoles públiques, un de les escoles concertades, un representant de les AMPES de les escoles públiques, un de les escoles concertades, representants sindicals i tècnics especialistes en serveis socials i en temes lingüístics.
Un segon aclariment és que els alumnes que entren dins la classificació "NEE" no ho són en funció de l'origen sinó que s'inclouen els alumnes amb dificultats econòmiques, lingüístiques o derivades de discapacitats físiques i psíquiques.
Per aquest nou curs escolar, tant aquesta comissió com el Consell Municipal Escolar van veure la necessitat d'augmentar la reserva de places d'alumnes amb necessitats educatives específiques, que van passar de 2 places per aula a 5 a p3. Aquest augment respon a les necessitats dels centres de Manresa i l'objectiu és que aquestes places permetin un repartiment el màxim d'equilibrat entre tots els centres educatius, tant públics o concertats. Això no és cap discriminació per a la immigració sinó un augment de la qualitat de l'educació pensant amb tots els alumnes.
El Consell Municipal Escolar pren acords que després trasllada a la Comissió. Un exemple ha estat l'augment de places d'aquest tipus d'alumnat. Cal recordar al regidor Adam Majó que ell és membre del Consell Municipal Escolar i, en canvi no hi assisteix.
Sònia Diaz, recomana a Adam Major que canalitzi el seu interès en l'educació a través de la participació en el Consell Municipal. El fet de no participar en el consell també explica el desconeixement de Major de les dues comissions d'aquest Consell. Una està treballant en una nova proposta de zonificació del mapa escolar i l'altra la millora de l'OME, oficina municipal d'escolarització.
Aquesta comissió està presidida per l'Inspector del departament d'Educació de la Generalitat. L'Ajuntament en forma part, com també en formen part un representant de les direccions de les escoles públiques, un de les escoles concertades, un representant de les AMPES de les escoles públiques, un de les escoles concertades, representants sindicals i tècnics especialistes en serveis socials i en temes lingüístics.
Un segon aclariment és que els alumnes que entren dins la classificació "NEE" no ho són en funció de l'origen sinó que s'inclouen els alumnes amb dificultats econòmiques, lingüístiques o derivades de discapacitats físiques i psíquiques.
Per aquest nou curs escolar, tant aquesta comissió com el Consell Municipal Escolar van veure la necessitat d'augmentar la reserva de places d'alumnes amb necessitats educatives específiques, que van passar de 2 places per aula a 5 a p3. Aquest augment respon a les necessitats dels centres de Manresa i l'objectiu és que aquestes places permetin un repartiment el màxim d'equilibrat entre tots els centres educatius, tant públics o concertats. Això no és cap discriminació per a la immigració sinó un augment de la qualitat de l'educació pensant amb tots els alumnes.
El Consell Municipal Escolar pren acords que després trasllada a la Comissió. Un exemple ha estat l'augment de places d'aquest tipus d'alumnat. Cal recordar al regidor Adam Majó que ell és membre del Consell Municipal Escolar i, en canvi no hi assisteix.
Sònia Diaz, recomana a Adam Major que canalitzi el seu interès en l'educació a través de la participació en el Consell Municipal. El fet de no participar en el consell també explica el desconeixement de Major de les dues comissions d'aquest Consell. Una està treballant en una nova proposta de zonificació del mapa escolar i l'altra la millora de l'OME, oficina municipal d'escolarització.