L'Ajuntament adquireix l'Ateneu la Sèquia en una operació de 685.000 euros

Govern i Religiosas Hijas de San José han arribat a un acord de permuta per un solar dels Comtals valorat en més de mig milió, més 128.000 euros

Publicat el 08 de maig de 2014 a les 12:43
Edifici on està situat l'Ateneu Popular la Sèquia. Foto: Estefania Escolà

L'antiga residència d'avis de les germanes Josefines de Manresa passarà a ser de propietat municipal gràcies a una operació que puja a 685.886 euros. L'Ajuntament ha arribat a un acord amb la propietat per fer una permuta d'aquest immoble per un solar de propietat municipal situat al polígon industrial Els Comtals. A més, el consistori compensarà la diferència del valor entre els dos béns, que és de 128.703 euros. D'aquesta manera es desencalla el conflicte obert amb l'Ateneu Popular La Sèquia que, des del gener del 2012, manté ocupat l'edifici i es desactiva l'ordre de desallotjament dictada per un jutjat de Manresa. El govern té previst portar l'acord al proper ple municipal.
 
En un comunicat, l'Ajuntament de Manresa ha explicat que la permuta es basa en una valoració de la Casa Amigant de 685.886 euros i del solar en 557.183 euros. El diferencial entre aquests imports es compensaria en dos terminis: el 50% al 2015 i l'altre 50% al 2016.
 
L'acord dóna compliment a la proposició aprovada per unanimitat al ple municipal del 16 de maig del 2013 que reclamava "una solució dialogada" al conflicte generat per l'ocupació de l'edifici i que va derivar en un procediment judicial i una ordre de desallotjament dels col·lectius ocupants. 
 
L'equip de govern assegura que l'adquisició de l'edifici pot jugar un paper important per a la revitalització del Centre Històric i assegura que, si el conveni tira endavant, s'obre un escenari de futur en qual la ciutat haurà de definir els usos de l'edifici.