L'ANC demana col·laboració per fer arribar un milió de mascaretes a la ciutadania

L'entitat crida a col·laborar-hi a particulars, empreses i ajuntaments

Publicat el 07 d’abril de 2020 a les 11:47
L'Assemblea Nacional Catalana (ANC) ha engegat una campanya que té com a objectiu fer arribar un milió de mascaretes d'ús no sanitari a la ciutadania. L'entitat demana col·laboració als particulars, en forma de donacions econòmiques, de compra de material o de mà d'obra, i a les empreses i ajuntaments, a qui demana que facilitin el material o el distribueixin. La campanya es promou a les xarxes socials amb el hashtag #1MilióDeMascaretes.

"L’Assemblea ha ajudat a fer arribar les primeres 105.000 mascaretes d’ús no sanitari a la ciutadania, ja que cada vegada són més difícils de trobar. Ara amplia el repte i, a través de la col·laboració ciutadana i institucional, es volen confeccionar i distribuir un milió de mascaretes perquè els ingressos que s’obtinguin vagin destinats a la recerca i el tractament de la COVID-19 als hospitals catalans", assenyala l'ANC.

L'entitat ha difós igualment un vídeo en què explica com cosir el material per donar forma a una mascareta, a partir d'un kit a la venda als supermercats Bon Preu i Esclat, al preu d'un euro.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RpMsvn_WpuM[/youtube]
En les darreres setmanes, diferents iniciatives arreu del país han intentat fer front a la manca d'aquest element de protecció, des de mascaretes casolanes de cotó a d'altres igualment de teixit elaborades per empreses. També s'han estés els tutorials per fer-les a casa.

Aquests projectes arriben en un moment en què es manté el desabastiment de mascaretes, fruit de l'alta demanda, a la vegada que les administracions han variat el seu missatge inicial sobre les mateixes: si al començament de la crisi del coronavirus desincentivaven el seu ús per particulars, ara el Govern recomanar dur-les per anar a comprar, i l'Estat va avançar que es plantejava fer-ho.

[noticiadiari]2/199826[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198648[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]