Tres persones del Bages, que tenen una vinculació directa amb el càncer infantil, presentaran aquest proper dimarts a Manresa la campanya #paralosvalientes que ha popularitzat el futbolista Leo Messi. La xerrada-col·loqui, que se celebrarà a les 8 del vespre a la sala d'actes del Montepio, anirà a càrrec de la biòloga navarclina Íngrid Benito, especialista en oncologia; Elvira Herrerías, una mare molt enèrgica que conviu amb el càncer superat del seu fill i Arió Cònsul, un noi que, gràcies als avenços de la medicina i la seva força, fa una vida totalment normal.
La iniciativa del Montepio en favor del nou centre d'oncologia pediàtrica a Sant Joan de Déu d'Esplugues, anirà acompanyada de la donació dels diners que es recaptin per la propera benedicció de vehicles amb motiu de la festa de Sant Cristòfol, el dilluns 10 de juliol.
Per a la mateixa causa, el Montepio patrocina una innovadora exhibició benèfica de Tai-txi contra el càncer infantil com a pràctica per a prevenció de malalties, que un grup de manresans farà el divendres 7 de juliol a les 20:00 a l'Auditori de la Plana de l'Om.
L'objectiu de la campanya #paralosvalientes és recollir, a base de donacions, els 30 milions d'euros necessaris per construir el centre d'oncologia pediàtrica més gran d'Europa. La campanya vol sensibilitzar particulars i empreses perquè contribueixin al finançament d'aquest gran centre que beneficiarà a qualsevol nen que pateixi aquesta malaltia.
El nou SJD Pediatric Cancer Center Barcelona s'ubicarà en un edifici de quatre plantes amb una superfície construïda de 5.137 metres quadrats que tindrà capacitat per atendre 400 pacients a l'any. El centre comptarà amb 8 càmeres per al trasplantament de progenitors hematopoètics i estarà dotat amb els més importants avenços tecnològics.
Entre ells i en una segona fase, a partir de la captació de 30 milions d'euros addicionals, l'hospital vol incorporar un innovador tractament de radioteràpia amb protons que actualment no està disponible a Espanya. Aquesta teràpia, que està destinada a pacients amb tumor cerebral, permet una radiació directa a la zona afectada.
La previsió és que les obres del nou centre s'iniciïn en el tercer trimestre del 2017 i que la posada en marxa de la primera fase es produeixi en el tercer trimestre del 2018.
ARA A PORTADA
-
-
Extraordinaria actuació dels sub23 i sub18 de l'Avinent Manresa als estatals d'atletisme Pere Fontanals
-
Manresa celebra la seva primera Festa de l'Orgull amb música, reivindicació i festa oberta Pere Fontanals
-
-
«Glòria 27, o el mite de l'èxit»: el nou projecte teatral bagenc que interpel·la sobre el mite de l'èxit Pere Fontanals
Publicat el 30 de juny de 2017 a les 16:56
Actualitzat el 30 de juny de 2017 a les 16:58
Et pot interessar
-
Societat Retards de més d'una hora a l'R4 entre Manresa i Terrassa per l'avaria d'un tren
-
Societat Manresa intensifica la lluita contra el mosquit tigre amb una campanya de prevenció
-
Societat La Unitat de Pneumologia Intervencionista d'Althaia rep l'acreditació d'excel·lència
-
Societat Tall de trànsit al carrer de la Dama, del 7 a l'11 de juliol
-
Societat Tall de trànsit al carrer Maternitat d'Elna, diumenge
-
Societat La brigada de barri completa 105 actuacions de millora a l'espai públic del Xup