Amazon compra «Operación Triunfo» i prepara una nova edició només digital

El mític programa musical deixarà la televisió convencional després de dues etapes a Televisió Espanyola i una a Telecinco

Publicat el 19 d’abril de 2023 a les 16:28
Actualitzat el 19 d’abril de 2023 a les 16:55
Salta la bomba en un dels formats més icònics de la televisió. Amazon ha comprat el format d'Operación Triunfo i prepara una nova edició només digital, completament emesa a través de streaming, i que s'estrenarà entre finals del 2023 i inicis del 2024. Tal com ha avançat verTele, es posaria fi a l'emissió del talent show per la televisió convencional.

La compra dels drets d'Operación Triunfo l'ha exercida la plataforma Amazon Prime Video -a falta de saber si Twitch, de la mateixa empresa, hi tindrà algun paper-, que preveu emetre les gales en directe de manera setmanal i també comptar amb un canal 24 hores en el qual es pugui veure el dia a dia dels concursants, com ja passava en les últimes edicions. 

[noticiadiari]2/226070[/noticiadiari]
El mític format creat a l'Estat pels productors catalans Josep Maria Mainat i Toni Cruz es va estrenar l'any 2001 i ha viscut dues etapes a Televisió Espanyola i una a Telecinco. El 2017, després d'anys al calaix, el programa va tornar a la televisió pública de l'Estat amb l'edició que va guanyar Amaia Romero i en què van participar els catalans Aitana Ocaña i Alfred García.

Llavors, es van celebrar dues edicions més fins al 2020, i ara RTVE no tenia intenció de renovar el programa. Gestmusic seguirà sent la productora encarregada del format i, de fet, ja havien obert la porta a traslladar-lo al món d'internet si cap emissora volia recuperar-ne les emissions. Malgrat que hi va haver interès, no serà ni Netflix ni Movistar Plus, sinó Amazon.

[plantillavirals]