Bon preu amplia la gamma de productes de comerç just

El grup dedica un mes sencer a potenciar el sector, amb diverses activitats.

Publicat el 03 de maig de 2013 a les 13:44
Coincidint amb el Dia Internacional del comerç just, el proper dissabte dia 11 de maig, el Grup Bon Preu celebra com cada any el Mes del Comerç Just. L’objectiu principal que l’empresa persegueix des del 1999, quan va ser el primer grup de distribució alimentària a l’estat espanyol en comercialitzar aquests productes, és sensibilitzar els clients i potenciar-ne la difusió.

Per aquest motiu, aquest mes de maig s’amplia la gamma de productes de comerç just als més de 150 establiments Bonpreu i Esclat, que al llarg de l’any ofereixen de forma permanent cafè, te, sucre, xocolata o galetes, entre altres. A banda d’ampliar el ventall de productes, Bon Preu també organitza activitats paral·leles a l’Espai del Consum, com un taller de xocolata de comerç just, degustació de cafè a diferents establiments, un sorteig de lots amb productes de comerç just i també altres accions a les xarxes socials.

Durant l’any 2012 l’empresa va vendre més de 130.000 productes, una xifra que es manté des del 2010 i que evidencia que, malgrat la conjuntura econòmica actual, els consumidors cada vegada són més conscients del compromís que hi ha darrera. Entre altres característiques, el comerç just assegura un salari digne, estructures democràtiques i igualtat de gènere, a banda de garantir la no explotació infantil i el respecte pel medi ambient.

A més de la comercialització de productes de comerç just, Bon Preu també col·labora amb Intermón Oxfam, Alternativa-3 o Mans Unides per finançar projectes de desenvolupament a diferents països. També dóna suport a la Fundació Internacional Josep Carreras en l’àmbit de la salut.