Vic estrena marca turística i negocia amb inversors augmentar l'oferta hotelera

Publicat el 17 de març de 2009 a les 20:12
 
En el camp hoteler, Burgaya considera que l'administració pública no té mà lliure perquè no pot “suplir el sector privat”. El polític vigatà admet que la situació actual no és la millor moment per fer “determinades inversions”. Tot i això, és optimista en el sentit de que alguns projectes dels que s'estan estudiant puguin anar endavant i “canviar molt la ciutat” des del punt de vista hoteler.
 
Així, assenyala que la ciutat no busca només un gran hotel sinó tota la tipologia d'establiments com “un quatre estrelles urbà, un de gamma baixa des del punt de vista del cost o un de poques habitacions amb encant”. En aquest marc, ha assenyalat l'esforç que està fent l'Ajuntament que ha fixat que es puguin establir hotels establir en zones d'equipament.
 
El responsable econòmic de la capital osonenca ha assegurat que l'expressió que va fer la setmana passada de l'alcalde de Vic, Josep Maria Vila d'Abadal, en l'assemblea comarcal d'alcaldes on va qualificar la política turística de “desastre i fracàs” va ser una afirmació “poc adequada” o que es va interpretar “incorrectament”. Per al segon tinent d'alcalde, el màxim responsable municipal es volia referir a que “en el passat” les polítiques turístiques no s'havien fet “de la millora manera”.
 
Burgaya admet igual que l'alcalde que museus com el Museu Episcopal de Vic (MEV) haurien de tenir anualment moltes més vistes de les que tenen per la importància de la seva col•lecció. Segons les dades facilitades per Burgaya, l'any passat van passar per l'Oficina Municipal de Turisme de Vic unes 30.000 persones de les quals 6.000 eren de fora de l'Estat.
 
Una marca que pot conviure amb altres dissenys
 
Vic ha creat una marca paraigua per promocionar-se. Creada per l'empresa Smäll, Vicmou té segons Pau Virgili, responsable de l'equip creatiu, “tota la força visual i conceptual” que es pot demanar en aquest tipus d'encàrrecs. Aquesta nova marca s'incorporarà en totes les activitats que es promouran des de l'Ajuntament pel que s'ha elegit un disseny que pugui “conviure” amb molts tipus de disseny. Una dels primers llocs on es podrà veure la nova marca és en l'equipatge del Club Bàsquet Vic que juga a la lliga LEB Or.
 
Històricament, Vic ha disposat d'aquestes marques paraigua per la seva promoció, segons ha assegurat Burgaya, que havien donat “el seu resultat” però que ara calia renovar-la. El titular d'aquesta àrea municipal considera que Vicmou es pot convertir en una marca potent tot i que no es farà una gran campanya per promocionar-lo perquè en període de crisi “no seria recomanable”.
 
-----------
NOTA DE PREMSA
AJUNTAMENT DE VIC
Vicmou, la nova marca turística i de promoció de la ciutat

La nova marca es començarà a aplicar pel Mercat del Ram i, posteriorment, en totes les accions turístiques i de promoció que porta a terme l’ImpeVic
 
El primer equip del Club Bàsquet Vic aplicarà la marca en el vestuari dels  seus jugadors
 
L’Institut Municipal de Promoció i Economia (ImpeVic) de l’Ajuntament de Vic ha presentat una nova marca turística i de promoció de la ciutat aquest dimarts, 17 de març, a les 12:00 h a la sala Coll i Bardolet de l’edifici el Sucre. La presentació ha anat a càrrec de Josep Burgaya, president de l’ImpeVic i segon tinent d’alcalde, Dolors Pena, regidora de Turisme, i Pau Virgili, director estratègic i creatiu de l’empresa Smäll, encarregada de crear la marca.
 
“La necessitat de crear una marca turística i de promoció que a més d’expressar la realitat de la ciutat també estimulés al visitant a conèixer-la en tots els seus aspectes, és l’origen d’aquest projecte”, ha explicat Josep Burgaya.  
 
Vic ja comptava en els últims temps amb diversos eslògans de referència a nivell  turístic i promocional que han acabat caient en desús. Per aquest motiu, s’ha buscat una nova marca que “identifiqui de forma clara, concisa i persuasiva els atractius turístics i promocionals de la ciutat, que comuniqui que som una ciutat viva amb molta iniciativa, amb molta història i, alhora, amb molt futur i amb grans oportunitats” ha remarcat Burgaya.
 
Vicmou és la marca que s’ha presentat avui, una marca paraigua que engloba totes les activitats que es fan a la ciutat tan a nivell turístic com promocional i econòmic. “És un marca que explica què és, què serà i què vol ser Vic” ha reiterat el president de l’ImpeVic i segon tinent d’alcalde.

Des de l’ImpeVic es va encarregar el projecte a tres empreses de publicitat de fora la ciutat “ja que vam creure oportú que la marca es creés des d’una mirada externa, un aspecte fonamental per tenir una perspectiva més objectiva de l’oferta de Vic”  La proposa presentada per l’empresa Smäll va ser l’elegida.
 
“Polivalent, aspiracional i de la gent” són els termes que ha utilitzat Pau Virgili per explicar el què vol expressar la marca Vicmou i ha assegurat que per Smäll “ha estat un gran repte”. És una marca que  “funciona a nivell conceptual, semàntic i visual. Visualment té tota la força i conceptualment tot el significat”, ha afegit.
 
L’aplicació de la marca serà immediata i es començarà a promocionar pel Mercat del Ram i al Saló Internacional de Turisme de Barcelona on la regidoria de Turisme de Vic hi serà present. “A partir d’ara  Vicmou formarà part de l’aspecte promocional de qualsevol activitat que es faci des de l’Oficina de Turisme i des de l’ImpeVic”, ha explicat Dolors Pena. “No es farà un gran desplegament publicitari degut a l’actual situació de crisi, sinó que se’n farà una aplicació pacífica”, ha afegit Josep Burgaya.  
 
Una altra de les accions que es farà, per promocionar la nova marca, es portarà a terme conjuntament amb el Club Bàsquet Vic. El primer equip, que és present en les competició catalana i també en l’estatal, portarà a partir d’ara la marca Vicmou aplicada en el seu vestuari. Per altra banda, a la pista del pavelló municipal hi haurà instal•lades dues tanques publicitàries amb la marca.
 
Josep Burgaya ha tancat la roda de premsa assegurant que els turisme a Vic “funciona, el turisme va, però com que no ens podem adormir l’hem d’estimular fent noves accions, com és aquesta que us hem presentat avui”. Burgaya ha recordat que Vic va rebre el 2008 uns 30.000 visitants, dels quals 6.000 eren estrangers.