Satisfacció generalitzada
Josep M. Vila d'Abadal ha explicat punt per punt el programa i ha assenyalat que el "gran repte" de la legislatura serà la convivència i la cohesió social. "L'acord respon al missatge dels ciutadans, i calia un govern fort per damunt d'interessos partidistes", ha dit el futur alcalde, que no ha amagat la seva satisfacció pel pacte.
Josep Burgaya, per la seva banda, ha qualificat l'acord de "moment històric" i ha defensat que servirà per respondre als reptes i les necessitats que han plantejat els ciutadans. També ha destacat que es tracta d'un pacte que se situa per sobre dels partits i les ideologies.
Gràcia Ferrer ha dit que era un acord "en clau de ciutat" i que s'adeia clarament a l'eslògan que els republicans van utilitzar durant la campanya: "Gent, ciutat i país". La portaveu d'ERC ha definit les cinc grans claus que impulsaran des de l'equip de govern: "Consens, polítiques transversals, honestedat, coherència i participació ciutadana".
-------------------
ACORD DE GOVERN ENTRE CIU, PSC I ERC A L'AJUNTAMENT DE VIC
ACORD DE GOVERN ENTRE CIU, PSC I ERC A L'AJUNTAMENT DE VIC
Els grups polítics de Convergència i Unió, Partit dels Socialistes de Catalunya i Esquerra Republicana de Catalunya a la ciutat de Vic han arribat a un acord per conformar el govern de la ciutat conjuntament.
Els objectius generals de l'acció de govern es concreten en:
1. Reforçar la cohesió social de la ciutat davant dels reptes que té plantejats.
2. Aprovar el Pla d'Ordenació Urbanístic Municipal amb consens i amb participació ciutadana.
3. Promoure l'activitat econòmica en sectors estratègics com les indústries agroalimentàries, les empreses tecnològiques i les de valor afegit amb sinergia amb la Universitat de Vic.
4. Reforçar la capitalitat de Vic.
5. Dotar la ciutat dels equipaments necessaris.
6. Dinamitzar l'activitat als barris reforçant-ne la seva personalitat (amb prioritat als barris del Remei i l'Horta vermella).
7. Promoure habitatge social, principalment, en règim de lloguer.
8. Revisar i complementar el model educatiu de ciutat.
9. Acostar l'administració i els serveis públics als ciutadans.
10. Afavorir la convivència ciutadana amb polítiques de mediació, ampliació de la dotació i l'obertura als sector sud d'una oficina de la Guàrdia Urbana que permeti actuar amb diligència i eficàcia.
