
Els treballadors de l'oficina de Correos de Manlleu. Foto: Correos
Correos ha premiat tres centres de treball a Catalunya pels resultats obtinguts en 2014 a la denominada Lliga de l’Excel·lència, un sistema d’avaluació interna amb el qual la companyia postal pública detecta aquelles unitats que ofereixen un millor servei al client.
L’oficina de Manlleu ha estat la guanyadora en la categoria d’oficines de negoci, per la millor puntuació global dels indicadors de qualitat envers a l’atenció als clients. La USE de Mataró ha obtingut el premi a la categoria d’Unitats de Serveis Especials que atenen localitats amb alta densitat de població, per l’efectivitat i la puntualitat en el lliurament de correspondència urgent i paqueteria. La Unitat de Repartiment UR21 de Barcelona, que s’ocupa de la distribució al barri de Sant Gervasi de la capital catalana, ha guanyat el primer premi en la categoria d’Unitats de Repartiment de capitals i localitats ateses per una USE, pels excel·lents resultats de qualitat obtinguts en la distribució de correspondència ordinària i certificada.
En el decurs d’un any, les diferents unitats participen en deu categories, diferenciades en funció dels diversos tipus de centres de treball i de les localitats que atenen. El sistema puntua diferents indicadors, com l’entrega efectiva de productes registrats (certificats, notificacions, paquets, etc.), la qualitat en el lliurament dels enviaments, l’atenció al client, la producció ponderada de cada unitat o l’absentisme.
Amb els Premis a la Excel·lència, Correos reforça la cultura de l’excel·lència entre les seves unitats operatives i premia aquelles que fan un ús eficient dels seus recursos i destaquen per la correcció dels seus processos i l’obtenció de bons resultats, contribuint així a que l’empresa postal pública assoleixi els seus objectius.