Els Mossos d’Esquadra de la Unitat d’Investigació de Lleida van detenir el 31 d’octubre i el 5 de novembre, respectivament, Juan Francisco GJ, de 34 anys, i Francisco Javier RO, de 37 anys, tots dos veïns de Lleida, com a presumptes autors d’un delicte d’estafa.
A finals d’octubre, una veïna de Manlleu va denunciar davant la Policia Local del municipi que havien realitzat compres fraudulentes a través d’Internet, per valor d’uns 2.000 euros, amb les dades de la seva targeta de crèdit. Els mossos de Vic es van fer càrrec inicialment de la investigació. Tot apuntava que algú havia copiat les dades de la targeta durant alguna transacció.
La investigació va determinar que la còpia de les dades s’hauria produït en un restaurant de l’autovia A2 a Vila-Sana (Pla d'Urgell). Posteriorment, la informació de la targeta va ser utilitzada de manera fraudulenta per pagar la compra d’un ordinador portàtil, en un supermercat del barri de Balàfia de Lleida. Arran de la denúncia, el supermercat va bloquejar la compra a l’espera del resultat de la investigació.
El passat 31 d’octubre, dos mossos de paisà van anar al domicili del carrer Riu Cinca de Lleida, on s’havia de lliurar el producte adquirit, i van detenir Juan Francisco GJ. El 5 de novembre va concloure la investigació amb la detenció de Francisco Javier RO com a presumpte autor del delicte d’estafa.
De la investigació es desprèn que Francisco Javier RO aprofitava la seva condició de treballador en un restaurant, per tal de copiar les dades de les targetes de crèdits dels clients i, amb la col·laboració de Juan Francisco GJ, realitzaven compres a través d’Internet.
Els detinguts, dels quals Francisco Javier RO tenia antecedents per fets similars, van quedar en llibertat desprès de declarar a la comissaria dels Mossos, amb l’obligatorietat de comparèixer als jutjats de Lleida quan siguin requerits.
Dos detinguts per comprar amb la targeta de crèdit d'una dona de Manlleu
Societat
Els estafadors van copiar les dades i van adquirir productes per valor de 2.000 euros.
ARA A PORTADA
Publicat el
07 de novembre de 2012 a
les 10:53
Et pot interessar
-
Societat
Un estiu marcat per la calor i l'eclipsi solar: les millors imatges de la temporada a Osona i el Lluçanès
-
Societat
Primera victòria com a professional del ciclista tonenc Adrià Pericas
-
Societat
Presó provisional sense fiança pels dos detinguts que van agredir violentament un home a casa seva a Torelló
-
Societat
L'Ajuntament d'Olost recomana no beure ni cuinar amb aigua de l'aixeta per presència de manganès
-
Societat Nova incidència a l'R3 a causa d'una averia en el sistema de regulació del trànsit ferroviari
-
Societat
Tot allò que has de saber de la Festa del Serpent de Manlleu
