L’alpinista osonenc Ferran Latorre comença la temporada 2016 amb un objectiu ben clar: coronar el Makalu (8.463 metres), a l’Himàlaia, en el marc del projecte CAT14x8000. Aquest és el segon intent que Latorre farà consecutivament per conquerir la cinquena muntanya més alta del món. L’any passat, quan aquest català es disposava a conquerir aquesta fita, un terretrèmol va devastar el Nepal i l’expedició es va haver d’ajornar.
Al mes de maig, doncs, Ferran Latorre atacarà aquest cim, un cop hagi fet el procés d’aclimatació a la zona. Actualment, es troba al Nepal a posant-se a punt per començar l’expedició, que seguirà el recorregut original que es va dur a terme en la primera ascensió al Makalu l’any 1955, en una expedició francesa liderada per Lionel Terray.
CAT14x8000 és un projecte personal de Latorre. El repte consisteix en ser el primer català del món en assolir els 14 cims més alts del planeta sense oxigen, una fita que només han aconseguit 24 alpinistes de tot el món, el primer: Reinhold Messner al 1986. De moment, Latorre ja n’ha fet 11. Li resten l’Everest, el Makalu i el Nanga Parbat.
Ferran Latorre, a la conquesta del Makalu, de 8.463 metres
L’alpinista osonenc comença la temporada amb el seu dotzè vuit mil entre cella i cella
ARA A PORTADA
Publicat el 14 d’abril de 2016 a les 18:24
Actualitzat el 14 d’abril de 2016 a les 18:28
Et pot interessar
-
Societat Paisatges de postal: l'estiu arrenca calorós a Osona i el Lluçanès
-
Societat Núria Simon és la nova presidenta de Pimec Comerç Catalunya Central
-
Societat Una sortida cada 20 minuts: la línia de bus que uneix Vic, Manlleu i Torelló guanya 15 expedicions diàries
-
Societat La NASA concedeix una menció a una foto d'Emili Vilamala del meandre de Sant Pere de Casserres
-
Societat Una explotació de Viladrau ensenya tècniques per millorar la gestió de ramats a les noves generacions
-
Societat Advocats d'Osona adverteixen el MNAC i Cultura que presentaran una querella si tornen els murals de Sixena