L’alpinista osonenc Ferran Latorre comença la temporada 2016 amb un objectiu ben clar: coronar el Makalu (8.463 metres), a l’Himàlaia, en el marc del projecte CAT14x8000. Aquest és el segon intent que Latorre farà consecutivament per conquerir la cinquena muntanya més alta del món. L’any passat, quan aquest català es disposava a conquerir aquesta fita, un terretrèmol va devastar el Nepal i l’expedició es va haver d’ajornar.
Al mes de maig, doncs, Ferran Latorre atacarà aquest cim, un cop hagi fet el procés d’aclimatació a la zona. Actualment, es troba al Nepal a posant-se a punt per començar l’expedició, que seguirà el recorregut original que es va dur a terme en la primera ascensió al Makalu l’any 1955, en una expedició francesa liderada per Lionel Terray.
CAT14x8000 és un projecte personal de Latorre. El repte consisteix en ser el primer català del món en assolir els 14 cims més alts del planeta sense oxigen, una fita que només han aconseguit 24 alpinistes de tot el món, el primer: Reinhold Messner al 1986. De moment, Latorre ja n’ha fet 11. Li resten l’Everest, el Makalu i el Nanga Parbat.
Ferran Latorre, a la conquesta del Makalu, de 8.463 metres
L’alpinista osonenc comença la temporada amb el seu dotzè vuit mil entre cella i cella
ARA A PORTADA
-
El GDT reivindica la crisi de la pesta porcina com «una oportunitat» per «transformar el model» Irene Giménez Vinyet
-
El Govern avala l'ERTO que afecta 450 treballadors del Grup Jorge a Osona pel brot de pesta porcina Redacció
-
«Macrocultiu» o diversificació: la pesta porcina accelera el debat sobre el model econòmic a Osona Irene Giménez Vinyet
-
La CUP aposta per la diversificació del model productiu per posar fre al «monocultiu de porcs i turistes» Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 14 d’abril de 2016 a les 18:24
Actualitzat el 14 d’abril de 2016 a les 18:28
Et pot interessar
-
Societat
Vic celebra el Nadal amb un centenar de propostes repartides per tots els barris de la ciutat
-
Societat
Maria Nicolau posa en el punt de mira el menjar de l'Hospital de Vic: «Em va impactar»
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 12, 13 i 14 de desembre
-
Societat
Osona abordarà la problemàtica del sensellarisme de forma coordinada
-
Societat
Detinguts a Gurb després de ser enxampats amb una moto robada al maleter
-
Societat
Osona i el Lluçanès es bolquen amb «La Marató» 2025: totes les activitats
