Josep Font ha demanat al seu germà Joan que li compri el 50% del capital de Bon Preu, el grup de distribució del qual tots dos en són els únics accionistes a parts iguals. Tal com informa La Vanguardia, la petició formal es va efectuar des d'abans de l'estiu.
Tots dos germans han encarregat valoracions del grup de distribució a dues firmes internacionals perquè la negociació s'inici de forma imminent. De fet, fixar un preu per la transacció és el més complicat. La Vanguardia apunta que el 50% de Bon Preu podria estar valorat, almenys, entre 600 i 700 milions d'euros. La disputa entre germans no és per la gestió ni l'estratègia. Josep Font no discuteix el lideratge del seu germà, però no està d'acord amb la política de retribució i el repartiment de dividends.
L'empresa, al marge, segueix el seu creixement
L'empresa remarca que està al marge d'aquesta disputa i no tindrà repercussió sobre les inversions i estratègia d'expansió. El grup compta amb 235 establiments: 130 Bonpreu, 10 Esclat, 43 EsclatOil, 9 minimercats i 10 centres de recollida en línia. Les disputes accionarials no han frenat el creixement.
Bon Preu és un dels grups més importants de distribució de Catalunya amb ventes previstes de 1.200 milions d'euros per aquest any i compta amb uns 6.000 treballadors. Amb seu a les Masies de Voltregà, els germans Font van obrir el seu primer Bon Preu a Vic el 1979. El 1988, van obrir el seu primer supermercat Esclat a Vilafranca del Penedès. Des de llavors, l'empresa no ha parat de créixer.
Josep Font vol vendre el 50% de Bon Preu al seu germà Joan
Els copropietaris han encarregat valoracions del grup de distribució
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de desembre de 2017 a les 10:14
Actualitzat el 18 de desembre de 2017 a les 10:15
Et pot interessar
-
Societat Detinguda per robar 300 euros a una persona gran al barri de Montserrat de Torelló
-
Societat El Festival Mans per la Justícia Global de Vic celebra la tercera edició aquest setembre
-
Societat Torelló s'afegeix a les mostres de condol pel traspàs de l'abat emèrit de Montserrat, Sebastià Bardolet
-
Societat Ramon Batllés i Santasmasas, distingit com a Fill Predilecte de Tona
-
Societat El Mercat de Vic oferirà demostracions de cuina en directe amb cuiners locals i producte de proximitat
-
Societat La UVic-UCC reforça l'atenció psicològica davant l'augment de consultes de salut mental dels estudiants