La processó de Corpus a Vic dona la benvinguda a l'estiu

La festa religiosa d'origen medieval es va celebrar aquest diumenge a la tarda, amb presència del Bisbe i alguns regidors

Publicat el 19 de juny de 2017 a les 17:26
Actualitzat el 19 de juny de 2017 a les 17:30
La festa de Corpus es va celebrar a Vic durant aquest cap de setmana. Com cada any, l'acte principal del programa és la processó del diumenge que recorre els carrers del nucli antic amb sortida des de la Catedral de Vic. L'acte presidit pel bisbe de Vic, Romà Casanova, va ser després de la missa a la mateixa catedral, a partir de quarts de set de la tarda. Entre els assistents també hi havia el primer tinent d'alcalde Josep Arimany, el regidor socialista Benjamí Dòniga i el de Plataforma Vigatana, Josep Anglada.

Segons fonts del bisbat, unes cinc-centes persones es van aplegar a la processó de Corpus. A la tornada, es va escenificar el tradicional ball de l'àliga. La festa de Corpus té un origen medieval, i a Catalunya havia tingut una expressió popular molt accentuada que encara avui es conserva en alguns pobles com Arbúcies, La Garriga o Sitges. Les processons de Corpus eren no solament una expressió de fe i devoció, sinó també una festa social arrelada en la vida dels pobles i ciutats, vinculada a les flors i l'arribada de l'estiu. Davant la catedral una catifa de flors presidia la jornada, donant així la benvinguda a l'estació.
 

Galeries de fotos de la Processó de Corpus a Vic

Processó de Corpus a Vic Foto: Josep M. Costa