L'atur a Osona continua estable

Societat

El nombre de persones sense feina a la comarca baixa lleugerament el mes de novembre

Publicat el 10 de desembre de 2013 a les 14:38
Un noi consulta les ofertes de treball d`una ETT de Vic. Foto: Adrià Costa

El nombre d'aturats registrats a Osona s’ha estabilitzat en els darrers mesos. Després de pujades lleugeres durant agost i setembre, la comarca ha tancat l’octubre i el novembre amb suaus baixades. Així, a finals del mes passat hi havia 13.265 persones sense feina, 91 menys que a l'octubre. Això significa una disminució del 0,6%.

El nombre d’aturats a Osona continua així per sobre del llindar psicològic dels 13.000. Aquesta xifra es va superar el juliol , després de quatre mesos seguits de baixades .

Als grans municipis osonencs, la dinàmica ha estat diversa. A les ciutats, la tendencia ha anat a l'alça. Vic segueix per sobre els 4.000 aturats, amb 4152, 20 més que a octubre. A Manlleu, l'atur també ha pujat lleugerament, dels 2.266 als 2.278, 12 més que al mes anterior.

Els municipis més petits, en canvi, la dinàmica és diferent, amb caigudes molt suaus. Les poblacions de la comarca que tenen els registres d’aturats més elevats són Torelló, amb 1.327 (1.343 al novembre); Centelles, amb 597 (els mateixos que al mes passat); Tona, amb 593 (608); i Roda de Ter, amb 508 (510).

Pel que fa a tot Catalunya, l'atur registrat va pujar el novembre en 4.512 persones respecte al mes anterior. Així, el total de desocupats se situa en 638.344, segons les dades publicades pel Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social.

Atur per municipis i comarques novembre 2013 (PDF)

Atur per municipis i comarques octubre 2013 (PDF)

Atur per municipis i comarques setembre 2013 (PDF)

Atur per municipis i comarques agost 2013 (PDF)

Escull Osona com la teva font preferida de Google