Marc i Júlia són els noms que més s'han posat als recent nascuts de la Catalunya Central el passat any 2015. Els segueixen Martí, Arnau, Pau i Jan, en nens, i Laia, Aina, Arlet i Abril, en nenes,
A nivell de país, Marc ha tornat a ser el nom de nadó més freqüent a Catalunya l'any 2015, segons les dades publicades avui per l'Institut Nacional d'Estadística (INE). Tot i això, va reduint la freqüència en relació a anys anteriors: 29 de cada 1.000 nens nascuts l’any 2015 es diuen Marc, mentre que al 1997 eren 51 de cada 1.000.
Pel que fa als noms de nena, Martina és el nom més usual per tercer any consecutiu i el porten 23 de cada 1.000 nenes nascudes aquest any.
El nom de Marc va seguit, en ordre decreixent de freqüència, pels d’Àlex/Álex, Martí, Hugo i Biel. En les nenes segueixen a Martina els noms de Júlia/Julia, Laia, Lucía i Emma.
Marc és també el nom de nen més posat a tots els àmbits territorials, excepte a Ponent (on és Martí) i a l'Alt Pirineu i Aran (on és Jan). Pel que fa a les nenes, Martina és el nom més posat només a l'Àmbit Metropolità i al Camp de Tarragona; Júlia/Julia ho és entre les nenes nascudes a les comarques gironines, Terres de l'Ebre, Ponent i comarques centrals; i Maria/María és el més freqüent al Penedès.
Marc i Júlia són els noms més posats el 2015 a la Catalunya Central
Societat
Martí i Laia són els que els segueixen | A Catalunya, els noms més posats són Marc i Martina | Àlex/Álex, Martí, Hugo i Biel, les opcions més utilitzades en els nens, i Júlia/Julia, Laia, Lucía i Emma, entre les nenes
ARA A PORTADA
Publicat el
10 d’octubre de 2016 a
les 13:12
Et pot interessar
-
Societat
La pediatria de l'EAP Vic Nord i de l'Assir es traslladen per les obres del CAP Osona
-
Societat
L'Esquerda celebra 50 anys d'excavacions continuades: «Té corda per estona»
-
Societat
L'arquitectura també juga: quatre rutes per descobrir Osona aquest agost
-
Societat
Crit d'emergència pel mas d'en Serrallonga: «Ens hem ficat en un merder impressionant»
-
Societat
Els tresors patrimonials imprescindibles del Lluçanès
-
Societat
La dona més vella de Catalunya fa 112 anys: «Quan jo era petita, només hi havia un cotxe a Olot»
