Metges de Catalunya ha anunciat la convocatòria d’una nova vaga a la sanitat concertada entre els dies 18 i 22 de febrer. La vaga afectarà a més de 10.000 professionals de 53 hospitals, 86 equips d'atenció primària, 50 centres sociosanitaris i 25 de salut mental. Entre aquests també estan cridats treballadors de l'Hospital de Vic del Consorci Hospitalari de Vic (CHV).
El sindicat torna a plantejar aquesta aturada dos mesos després de l'anterior vaga argumentant que no hi ha hagut "cap voluntat de negociació" sobre les millores assistencials, laborals i retributives, ni per part de les patronals ni de Salut. Metges de Catalunya culpa al director del CatSalut, Adrià Comella, que hagi incomplert la seva paraula d'abordar el conflicte obert amb la sanitat concertada un cop acordat el pacte amb els metges d'atenció primària de l'ICS.
El lema de la vaga tornarà a ser el mateix que el de l’anterior: "Som metges, som sanitat i volem qualitat", i manté les mateixes reivindicacions que la vaga de novembre: mesures per reduir la càrrega de treball i millorar la qualitat de l'assistència i millores laborals, professionals i retributives del personal facultatiu dels centres d'atenció primària i dels hospitals concertats.
L'organització recorda que la sanitat concertada es considera pública a efectes de l'aplicació de les retallades. El CatSalut, continua, "no es pot desentendre del conflicte", ja que finança el 95% del pressupost de les entitats concertades i té la titularitat de l'àmplia majoria de consorcis i empreses.
Nova vaga a la sanitat concertada
Societat
L’aturada, que afectarà treballadors de l'Hospital de Vic, serà del 18 al 22 de febrer al·legant que ni CatSalut ni patronals volen negociar les millores assistencials, laborals i retributives
ARA A PORTADA
-
Societat Angoixa a Osona i el Lluçanès per la fi de la moratòria que limitava l'ampliació de granges Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 31 de juliol i 1 i 2 d'agost Irene Giménez Vinyet
-
Societat El Consell Comarcal aprova definitivament el Pla de Qualitat de l'Aire d'Osona Irene Giménez Vinyet
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
-
Societat Vic mantindrà la prova pilot de trànsit al carrer Jaume I fins a finals d'any Irene Giménez Vinyet
Publicat el
16 de gener de 2019 a
les 18:40
Actualitzat el
17 de gener de 2019 a les
13:26
Et pot interessar
-
Societat
Creació i criança es donen la mà en una masia d'Osona
-
Societat
Manlleu continua reclamant una comissaria de Mossos
-
Societat
Arriba una nova onada de calor i tornen els avisos per nivells elevats d'ozó a la Plana de Vic
-
Societat
Vic amplia la col·lecció de figures de goma amb els gegants de la ciutat amb la vestimenta morisca
-
Societat Detinguda per un robatori amb violència a Torelló
-
Societat Preocupació a les Masies pels resultats de la consulta pel trànsit de Roda de Ter
