El govern espanyol vol fer una reforma integral de la Llei de la Memòria Històrica. Així ho ha anunciat aquest dimecres la ministra de Justícia, Dolores Delgado, en el Congrés dels Diputats. L'executiu de Pedro Sánchez vol actuar amb mà dura contra la llarga ombra del franquisme.
El govern central té la intenció d'anul·lar les sentències dels tribunals d'excepció franquistes, impulsar les exhumacions i il·legalitzar les associacions que facin apologia de la dictadura, com la Fundació Francisco Franco, a l'ull de l'huracà de la polèmica. Així, la Moncloa també té previst retirar la simbologia de la Guerra Civil i la dictadura franquista arreu de l'Estat i activar i agilitzar la maquinària de recerca de desapareguts.
"És la nostra intenció i el nostre compromís assegurar l'accés a la veritat mitjançant els mecanismes adequats i eficaços que garanteixin el dret a la reparació de les víctimes del franquisme i l'obtenció de les adequades garanties de no repetició", ha afirmat Delgado en la seva primera compareixença al Congrés.
Per aquest motiu, el Ministeri de Justícia ha creat una nova Direcció general per a la Memòria Històrica que, tal com ha explicat Delgado, s'encarregarà d'establir "plans de cerca de desapareguts" i comptarà amb "experts en matèries relacionades amb el Dret, l'Arqueologia i l'Antropologia Forense, així com representants d'associacions memorialistes i de familiars de víctimes i qualsevol altra persona destacada en matèria de Memòria Històrica".
El govern espanyol vol il·legalitzar les associacions que fan apologia del franquisme
Política
L'executiu de Pedro Sánchez anuncia una reforma integral de la Llei de la Memòria Històrica
ARA A PORTADA
-
Política L'oficialitat del català a Europa continua a la deriva després d'un debat de set minuts Lluís Girona Boffi
-
Política L'amenaça d'Espanya pel català a Europa indigna els estats: «És inacceptable» Lluís Girona Boffi
-
Societat La Sagrada Família diu que podria acabar l'escalinata de la Glòria enderrocant un sol edifici David Cobo
-
-
Política El Congrés retira definitivament l’acreditació de premsa a l'agitador ultra Vito Quiles ACN
Publicat el
11 de juliol de 2018 a
les 16:18
Et pot interessar
-
Política
El Govern, sobre la manifestació contra l'ampliació del Prat: «Entenem el neguit, però la decisió està presa»
-
Política
El Govern exculpa Espanya del bloqueig de l'oficialitat del català: «Mai hi ha hagut una acció tan contundent»
-
Política
Junts adverteix que no participarà en «cap foto de fals consens» a la cimera educativa
-
Política
Illa planteja prohibir la IA a les escoles fins als 14 anys
-
Política
L'oficialitat del català torna a la taula d'Europa encara sense «cap possibilitat» de prosperar
-
Política
Alamany estrena la seu de campanya d'ERC a Barcelona i reclama un pla per reobrir Collserola
