La magistrada del TSJC que va ordenar el 27 d'octubre del 2017 a Mossos d'Esquadra, Guàrdia Civil i policia espanyola impedir el referèndum, Mercedes de Armas, ha aclarit que no va donar ordre "escrita o verbal" als cossos policials per aturar les càrregues al migdia de l'1-O.
En una nota enviada al Tribunal Suprem (TS), que ha avançat El País, la magistrada ha negat haver ordenat a la policia espanyola i a la Guàrdia Civil que actuessin "a partir del migdia" de l'1-O "actuessin de manera diferent de la que resulta de la resolució del 27 de setembre". En aquesta resolució, la magistrada havia ordenat impedir la celebració del referèndum.
Segons aquesta informació, la jutge va fer al febrer aquest aclariment, que consta en el sumari del judici de l'1-O, després que les defenses reclamessin conèixer el seu paper durant la jornada del referèndum, i després que haguessin contemplat la possibilitat de sol·licitar-la com a testimoni al judici.
La jutge que va ordenar impedir l'1-O nega que hagués demanat aturar les càrregues policials
Política
Mercedes de Armas ha assegurat que no va donar cap ordre "escrita o verbal" als cossos policials per deixar de carregar a partir de migdia
ARA A PORTADA
-
Societat La destitució de la número dos de Niubó cronifica Educació com la pedra a la sabata del Govern Gerard Mira
-
Societat Niubó es carrega la número dos d'Educació pel fracàs de PISA a les portes del nou curs Gerard Mira
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
Publicat el
30 de març de 2019 a
les 16:29
Et pot interessar
-
Política
Dimiteix Tomás Carrión, número dos de Núria Parlon a Interior
-
Política
ERC avisa que la destitució de la secretària general d'Educació no resol el problema: «El repte és més profund»
-
Política
Catalunya davant l’ampliació de la Unió Europea
-
Política
Ceuta: invasió, crisi humanitària o supremacisme?
-
Política
El govern espanyol activa un pla d'emergència de 165 milions per a Ceuta
-
Política
Junqueras diu a Illa que hi ha decisions a Educació que es poden prendre «demà mateix»: «Només cal voluntat política»
