La ultradretana Fundació Nacional Francisco Franco té nou líder. Es tracta d'un militar a la reserva, el general de divisió Juan Chicharro Ortega, que entre “mèrits” del seu currículum destaca el fet d'haver estat un estret col·laborador del rei Joan Carles I. Concretament, va ser “ajudant de camp” del rei emèrit, tal i com destaca la fundació franquista en una nota de premsa.
Chicharro substituirà en el càrrec de president executiu de la Fundació Franco a Gonzalo Fernández Mora Verda, un altre reconegut franquista. “Assumeix el repte present amb la mirara en el futur immeditat però des del respecte al nostre passat i al que va significar l'obra d'un home com Francisco Franco, avui atacat pels mateixos enemics que va derrotar en guerra”.
El nou líder de la fundació ultra va ser ascendit el 2003 per José María Aznar, segons explica Público, a segon cap de la Comandància General de la Infantaria de Marina. Dos anys després, el socialista José Bono li va entregar la Gran Creu de la Reial i Militar Ordre de Sant Hermenegild. El 2006 va passar a ser general de divisió i quatre anys després va passar a la reserva. El 2013 va tornar a ser notícia en reclamar la intervenció de l'exèrcit per evitar la independència de Catalunya, paraules que el van obligar a dimitir del seu càrrec a la Reial Ordre de Sant Hermenegild.
També és un dels impulsors de l'influent blog castrense General Dávila, conegut per les seves posicions ultres.
Un exajudant del rei Joan Carles I, nou president de la Fundació Franco
El general de divisió Juan Chicharro Ortega, nou líder de l'entitat ultra
Ara a portada
Publicat el 03 de març de 2018 a les 06:50
Et pot interessar
-
Política La CUP diu que Junts no té una "estratègia independentista" a Madrid i que "dona benzina a l'extrema dreta"
-
Política El PP català assumeix que no hi haurà congrés fins a les properes eleccions espanyoles
-
Política L’extreballador d’ERC esquitxat pel cas dels cartells, repescat com a assessor de la Diputació de Barcelona
-
Política Tot el que revela la declaració de guerra inèdita de Llarena