Els fredelucs i les llenegues negres tanquen el Mercat del Bolet del Ripollès

Publicat el 19 d’octubre de 2009 a les 10:00

Camagrocs i fredelucs. Foto: Arnau Urgell

Després de cinc dissabtes consecutius plantant-se al veïnat de Cal Déu de Ripoll, els paradistes del Mercat del Bolet del Ripollès s’han acomiadat d’aquest espai en una jornada de dissabte en què han estat protagonistes els fredelucs i les llenegues negres. Globalment, i després de cinc dissabtes, s'han venut uns 200 kg de bolets. Des de l'Ajuntament de Ripoll es farà una valoració de la segona edició del Mercat en les properes hores.

Les varietats de bolets pròpies d’aquest moment de l’any, com són els fredelucs i les llenegues negres han estat les últimes en aparèixer al Mercat del Bolet del Ripollès 2009. L’any passat es va celebrar per primera vegada aquest mercat i, enguany, ha repetit de la mà de la bona temporada de bolets i de la febre que hi ha per sortir a buscar-ne.

Des del passat dia 19 de setembre i fins al 17 d’octubre han passat pel Mercat totes les varietats de bolets pròpies del Pirineu. Des dels primerencs ceps, dels quals se’n han vist d’un tamany considerable, fins als fredelucs o les llenegues, que comencen a aparèixer amb els primers freds. Tot plegat sense oblidar els rovellons, rossinyols, camagrocs, peus de rata, moixernons, trompetes de la mort, llengues bovines, apagallums i crestes de gall, que també han tingut presència al Mercat. Aquest any cal destacar també la participació al Mercat d'una parada de venda de carquinyolis i la presència de productes del Jardí Botànic de Gombrèn.

Galeries de fotos
(Arnau Urgell)
- Darrer dissabte del Mercat del Bolet del Ripollès
- Tercer dissabte del Mercat del Bolet del Ripollès
- Primer dissabte del Mercat del Bolet del Ripollès
- Mercat del Bolet del Ripollès 2008