Ripoll commemora el centenari d'Antoni Clavé amb una exposició

El diumenge s'inaugura a la Lambert Mata una mostra cedida per la Galeria d'Art Dolors Junyent

Publicat el 25 de juliol de 2013 a les 07:55
El proper diumenge 28 de juliol, a la 1 del migdia, s'inaugurarà l’exposició cedida per la Galeria d’Art de Dolors Junyent Homenatge a Antoni Clavé, amb motiu del centenari del seu naixement, a Biblioteca Lambert Mata de Ripoll. La mostra es podrà visitar del 28 de juliol a l’1 de setembre de 2013.

Al commemorar-se els cent anys del seu naixement, i en el marc de la Capitalitat de la Cultura Catalana, Ripoll presenta una exposició que recull una sel·lecta mostra d’obres realitzades per l’artista entre els anys 40 i 80, que evidencien de manera especial el seu gran talent, un creador amb projecció internacional que ha dominat  totes les tècniques i expressions plàstiques, com a pintor, escultor, escenògraf i gravador.

Antoni Clavé i Sanmartí (Barcelona, 1013 – Sant Tropetz, 2005). Després d’iniciar la seva carrera artística de forma autodidacta, l’any 1930 ingressa a l’Escola d’Art de Barcelona, on hi està dos anys. Obligat a exiliar-se a conseqüència de la Guerra Civil espanyola i la dictadura franquista, s’instal·la a la ciutat de París. L’any 1956 Clavé abandona París per instal·lar-se a la ciutat de Sant Tropetz.

L’any 1984 l’Estat espanyol li reconeix la seva vàlua artística amb l’exposició de més de cent obres al Pavelló espanyol de la Biennal de Venècia, i aquell mateix any li és concedida la Medalla d’Or de la Generalitat de Catalunya. Un any en què Clavé també va manifestar que volia que el nostre país tingués una col·lecció representativa de la seva obra. Va fer unes donacions molt importants a la Generalitat de Catalunya: un fons d’obra gràfica i unes peces originals de gran format que es poden visitar a les sales Antoni Clavé al Palau de la plaça Sant Jaume. En les seves creacions també hi trobem nombrosos referents a Catalunya: va reivindicar les llibertats nacionals amb el clam "Volem l’Estatut".