De l'ou a Messi: la tradició de la mona, lluny de la crisi

Publicat el 12 d’abril de 2009 a les 09:28

Tot i que generalment es dóna molta importància a la figura de xocolata, la mona pròpiament dita és el pastís que fa de base. El pastís de mantega, el més típic, continua dominant el panorama, tot i que cada cop guanyen més terreny els de crema, els de crema i nata i els de xocolata.
En una situació com la que viu el país ara mateix, d'incertesa econòmica en moltes famílies, hom podria pensar que la retallada de despeses inclou deixar de comprar mones. La responsable de la pastisseria Brugat d'Olot, Assumpció Brugat, assegura que 'el ritme de comandes es manté com els altres anys'. El preu d'una mona oscil·la entre els 15 i els 50 euros, uns preus que no han pujat respecte el 2008 per incentivar-ne el consum.

Entre 110.000 i 115.000 mones a la demarcació
Al conjunt de les comarques gironines, aquest 2009 es preveuen vendre entre 110.000 i 115.000 mones de xocolata. Segons explica el president del gremi de pastissers, Josep Costa, la xifra se situa als mateixos nivells que l'any passat.

A l'establiment de Josep Costa, al centre de Ripoll, la mona més petita val 12 euros i la més grossa uns 300. Una mona que el pastisser explica que cada any, tingui la forma que tingui, se l'emporta el mateix client.

El pastisser ripollès també considera que el sector té la 'sort immensa' de gaudir de l'èxit del Futbol Club Barcelona a l'hora de vendre mones.