La sardana "L'encís del Ripollès" opta a esdevenir la sardana de l'any 2010. La peça, de Josep Coll, ha arribat fins a la final d'un concurs que arriba enguany a la 22a edició. A la semifinal, va aconseguir 433 vots pels 342 de "Sant Grau de Tossa" de Xavier Forcada.
El concurs, iniciat el setembre passat, va començar amb 72 sardanes seleccionades per un comitè que s’han quedat en 18 després de passar una primera fase eliminatòria. Ara el concurs es troba en fase de semifinal i és la votació popular qui ha de decidir quines composicions van avançant en la graella classificatòria.
Des de l’Agrupació Sardanista de Ripoll, que va tenir la iniciativa de fer el disc compacte de recull de sardanes dedicades a les 19 poblacions de la comarca -que ha editat el Consell Comarcal- i de crear la candidata a ser sardana de l’any, es va fer una crida a la població per votar la composició ripollesa.
El dia 28 de maig es celebrarà la final del certamen a l’auditori de Granollers, on dues cobles interpretaran les 10 sardanes finalistes i el mateix públic assistent al concert decidirà quina és la peça que mereix el premi popular de la sardana de l’any 2010.
«L'encís del Ripollès», a la final de la sardana de l'any 2010
El concurs es decidirà en un concert final a Granollers el 28-M
- Quim Torra i la plana major de l'independentisme, al Tribunal Suprem. -
- Govern
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de març de 2011 a les 09:50
Et pot interessar
-
Societat Reclamen accelerar les obres de la nova base de manteniment de trens a Ripoll
-
Societat Sant Joan de les Abadesses elimina la Policia Local i incorporarà quatre vigilants municipals
-
Societat Una enginyera del Ripollès crea un programa per reduir les emissions dels vaixells
-
Societat El DNI i el passaport es podran renovar a Ripoll aquest estiu
-
Societat Converteixen en pisos turístics la casa d'estiueig del poeta Maragall al Ripollès
-
Societat Càritas de Ripoll ha ajudat 300 persones el 2024