La Coordinadora del Moviment Veïnal del Vallès ha denunciat davant l’Agència Estatal de Seguretat Aérea (AESA) dues escoles de pilots de l’aeroport de Sabadell per incomplir l’acord signat el 14 de novembre de 2005, després dels accidents mortals de Badia i Sant Quirze, en què es prohibia els vols els diumenges i festius abans de les 11 hores.
L’entitat ha precisat que no s’ha seguit el punt novè d’aquest pacte, segons el qual “es comprometia a no planificar vols de l’escola abans de les 11 del matí durant els diumenges i festius”. Tal com ha recalcat, així ho corroboren unes gràfiques, en les quals s’ha registrat l’activitat abans d’aquesta hora en els darrers tres festius.
A més, la Coordinadora ha garantit que les escoles de la infraestructura aeroportuària ofereixen aquesta formació, amb les corresponents pràctiques, tots els dies de setmana des de la sortida del sol i fins a la seva marxa. Per això, la Coordinadora espera que s’obri una investigació i “si s’escau es demandi les responsabilitats que es derivin d’aquest incompliment".
[noticia]31091[/noticia]
A més, ha afirmat que l’aeroport té coneixement, perquè han enviat cartes al director sobre aquest fet. Una de les dues escoles, consultades per NacióSabadell, ha especificat que l’acord apunta “que no es pot dur a terme la maniobra de tomas y despegues els dissabtes i diumenges entre les 9 hores i les 11” i ha assenyalat que les autoritzacions de les operacions les dona AENA.
La gestora dels aeroports ha explicat aquest mitjà que estan “avaluant l’aplicació de l’acord i si és necessària" que així s'apliqui.
[noticia]28417[/noticia]
[noticia]30521[/noticia]
Denuncien dues escoles de pilots de l'aeroport per incomplir l'acord de volar diumenges i festius abans de les 11
Fa referència a un pacte signat després dels accidents de 2005 a Badia i Sant Quirze, que AENA està estudiant
ARA A PORTADA

- Albert Hernàndez
- Exredactor de NacióSabadell
Publicat el 17 de desembre de 2020 a les 08:00
Actualitzat el 17 de desembre de 2020 a les 14:27
Et pot interessar
-
Societat Arriba l’Aplec de Castellar Vell amb un concurs d'arrossaires i un extens programa d'activitats
-
Societat Tot a punt per a l'Aplec de la Salut de Sabadell
-
Societat Sabadell aprova el canvi d'usos en una part de l'entorn del riu Ripoll
-
Societat Projecten una ampliació de l'habitatge protegit a Sabadell
-
Societat Facultats buides a la UAB després de la gran apagada
-
Societat Nou accés al Portal Sud de Sabadell per connectar amb el polígon Sud-oest