La Coordinadora del Moviment Veïnal del Vallès ha denunciat davant l’Agència Estatal de Seguretat Aérea (AESA) dues escoles de pilots de l’aeroport de Sabadell per incomplir l’acord signat el 14 de novembre de 2005, després dels accidents mortals de Badia i Sant Quirze, en què es prohibia els vols els diumenges i festius abans de les 11 hores.
L’entitat ha precisat que no s’ha seguit el punt novè d’aquest pacte, segons el qual “es comprometia a no planificar vols de l’escola abans de les 11 del matí durant els diumenges i festius”. Tal com ha recalcat, així ho corroboren unes gràfiques, en les quals s’ha registrat l’activitat abans d’aquesta hora en els darrers tres festius.
A més, la Coordinadora ha garantit que les escoles de la infraestructura aeroportuària ofereixen aquesta formació, amb les corresponents pràctiques, tots els dies de setmana des de la sortida del sol i fins a la seva marxa. Per això, la Coordinadora espera que s’obri una investigació i “si s’escau es demandi les responsabilitats que es derivin d’aquest incompliment".
[noticia]31091[/noticia]
A més, ha afirmat que l’aeroport té coneixement, perquè han enviat cartes al director sobre aquest fet. Una de les dues escoles, consultades per NacióSabadell, ha especificat que l’acord apunta “que no es pot dur a terme la maniobra de tomas y despegues els dissabtes i diumenges entre les 9 hores i les 11” i ha assenyalat que les autoritzacions de les operacions les dona AENA.
La gestora dels aeroports ha explicat aquest mitjà que estan “avaluant l’aplicació de l’acord i si és necessària" que així s'apliqui.
[noticia]28417[/noticia]
[noticia]30521[/noticia]
Denuncien dues escoles de pilots de l'aeroport per incomplir l'acord de volar diumenges i festius abans de les 11
Fa referència a un pacte signat després dels accidents de 2005 a Badia i Sant Quirze, que AENA està estudiant
ARA A PORTADA
-
Menys restriccions per la pesta porcina: què es pot fer i què no a Collserola i a la resta d'espais naturals? Arnau Urgell i Vidal
-
Dos testimonis ratifiquen davant la jutgessa que Santi Laiglesia vivia al pis de Montse Careta Redacció
-
Illa defensa que «la ronda Nord s'ha de fer i s'ha de fer bé, amb totes les garanties i els requisits» Redacció
-
- Albert Hernàndez
- Exredactor de NacióSabadell
Publicat el 17 de desembre de 2020 a les 08:00
Actualitzat el 17 de desembre de 2020 a les 14:27
Et pot interessar
-
Societat
La jutgessa que investiga la mort d'Helena Jubany ordena una prova cal·ligràfica a Santi Laiglesia
-
Societat
El germà d'Helena Jubany, amb la presó de la Laiglesia: «Necessitem distanciament de l'exposició pública»
-
Societat
La jutgessa envia a presó Santi Laiglesia com a principal sospitós de l'assassinat d'Helena Jubany
-
Societat
Tot porta a Santi Laiglesia: el judici a Helena Jubany, més a prop que mai 24 anys després
-
Societat
La jutgessa cita a declarar Santi Laiglesia el 28 de novembre per la mort d'Helena Jubany
-
Societat Tres de cada quatre beques menjador al Vallès Occidental són per a alumnes amb nacionalitat espanyola
