El PSC no veu amb bons ulls la intenció del govern de pacificar el trànsit al centre

L'executiu local ha presentat als grups municipals una proposta que eliminaria el vehicle privat a l'eix central de Vilarrúbies a la Gran Via i fins la carretera de Barcelona | Asseguren que es troba en estat molt inicial i que s'ha de debatre amb entitats i agents de la ciutat

Vianants a l'inici de la Rambla.
Vianants a l'inici de la Rambla. | Albert Segura
Norma Vidal
08 de juliol del 2016
Actualitzat a les 15:45h
El PSC de Sabadell assegura que està "preocupat" pel projecte del govern municipal per replantejar la mobilitat al centre i pacificar la circulació a tot l'eix central. Així ho ha expressat el portaveu del grup municipal, Josep Ayuso, que ha explicat que aquesta decisió podria tenir "greus conseqüències" per a l'activitat comercial i cultural en aquesta zona de la ciutat. 

Segons Ayuso, la proposta en què treballa el govern sabadellenc passa per expulsar el trànsit rodat de tot el centre, de forma que la mesura afectaria el tram delimitat pels carrers Vilarrúbies, Latorre, la carretera de Barcelona i la Gran Via. "Plantegen propostes que xoquen amb el model de ciutat actual i també amb les necessitats dels veïns i veïnes de  Sabadell", ha indicat Ayuso que ha advertit que la mobilitat "ha d'estar al servei de les necessitats de la ciutadania" i que el govern "no pot imposar una determinada forma de mobilitat". 

En aquesta línia els socialistes adverteixen que alguns comerciants ja han manifestat el seu desacord envers aquesta proposta. Alhora, Ayuso ha dit que tampoc troben adequada la idea de l'executiu local de destinar les primeres plantes de l'aparcament del Passeig de la Plaça Major a activitats culturals i socials. "Si el que volem és que la gent vingui a passejar per la ciutat i anem posant dificultats malament", ha assegurat. 

El Govern adverteix que encara s'hi està treballant

El regidor d'Espai Públic, Xavi Guerrero, ha explicat a NacióSabadell que la proposta que s'ha presentat als partits polítics no és definitiva i que el procés es troba en un estat molt embrionari. Així, ha comentat que fins ara s'ha parlat sobre el futur de la mobilitat al centre amb diverses persones representatives de la ciutat. "La idea és que després hi hagi una segona fase on també s'hi inclouran entitats", explica Guerrero que adverteix que "tot està en fase de deliberació" i que "no hi ha res ferm". 

En aquest sentit ha revelat que per exemple existeixen 17 propostes referents a la xarxa d'autobusos i que només una d'elles fa referència a eliminar-los totalment del centre. "Ens agradaria un passeig que sigui un passeig i creiem que no haurien de passar-hi autobusos però som conscients que cal fer alternatives viables i no volem perjudicar el transport públic", comenta. 

La previsió és que a finals d'aquest mes de juliol es presentin les conclusions d'aquestes converses i que després s'enceti una segona fase de deliberacions. 

Exigeixen un nou Pla de Mobilitat

Per tot plegat i tenint en compte que el Pla de Mobilitat actual va caducar l'any 2014, el PSC demana a l'executiu local que elabori una nova proposta. "Quan érem al govern ens vam emplaçar a tirar-lo endavant el 2015 però finalment no va ser possible i creiem que ara cal abordar aquest tema", comenta Ayuso que diu que no tenen constància que s'hagin fet reunions sectorials, ni amb operadors. "No existeix ni la voluntat ni la iniciativa", lamenta. 

Així mateix explica que la proposta socialista és que es reorganitzi la mobilitat "tenint en compte les noves necessitats de la ciutat". Entre d'altres qüestions planteja que es prioritzi el transport públic, que s'opti per la sostenibilitat, que es delimitin illes verdes i també zones per vianants. A més, també demanen que es tingui en compte l'entrada en funcionament dels Ferrocarrils de la Generalitat: "La interconnectivitat i la connexió amb FGC ha de ser crucial", comenten. 

Un altre dels aspectes que posen sobre la taula és la renovació de la flota d'autobusos de la TUS, una acció que ja va començar en l'anterior mandat i que ara s'està seguint; i la implantació de sistemes intel·ligents de control de trànsit, millores en el servei de taxi, connexió amb carrils bici per tota la ciutat o un mapa de circuits amb bicicleta. 



.