07
d'octubre
de
2016, 09:15
Actualitzat:
10:07h
Sabadell Comerç Centre no veu amb bons ulls el projecte per a pacificar el trànsit al sector Centre – Creueta que el govern local ha plantejat. L'entitat ha fet arribar un escrit a la tinenta d'alcalde de l'Àrea de Territori, Glòria Rubio, per expressar la seva preocupació envers una proposta que segons els comerciants "escanyarà la mobilitat". Alhora, el col·lectiu demana a l'executiu sabadellenc que abans de tirar endavant cap prova pilot faci un treball de monitorització per obtenir dades referents al trànsit, la qualitat de l'aire o l'ús que es fa de l'aparcament del Vapor Turull.
Els comerciants asseguren que la proposta municipal perjudicarà la mobilitat de vehicles i visitants al centre de la ciutat, ja que des del seu punt de vista dificultarà l'accés des del nord a l'aparcament del Vapor Turull i també als trams inicials de la rambla.
En aquesta línia adverteixen que "si bé la mesura pacifica la ciruclació a la zona d'aplicació no és una acció coordinada, ni amb visió de conjunt". Consideren que "no contribueix a la gestió intel·ligent sostenible i ordenada del sitema de mobilitat i accessibilitat al centre de Sabadell" i que el que fa en tot cas és "escanyar-la" i no aportar solucions al problema de la demanda i la permeabilitat d'accés al centre.
Per tot plegat, l'entitat demana al govern sabadellenc que abans de dur a terme cap prova pilot es faci un treball de "monitorització" perquè consideren "imprescindible" obtenir dades referents al trànsit, a la qualitat ambiental de l'aire, a la contaminació sonora o a l'ús que es fa de l'aparacament del Vapor Turull.
El projecte
El sector Centre-Creueta –que es troba a la dreta de l’eix central, comprès entre el carrer de Vilarrúbias, la Gran Via, el carrer de les Tres Creus, el Passeig i la Via Massagué– és un dels barris més antics de Sabadell. Està format per carrers estrets, on la coexistència de circulació, aparcament i mobilitat de vianants és complexa.
Amb l'objectiu "de millorar-ne el descans, la seguretat, la tranquil·litat i fomentar la qualitat ambiental i la mobilitat sostenible", l'Ajuntament ha previst implantar-hi un projecte innovador per pacificar el trànsit.
Per fer-ho possible, es treballarà en el que s’anomenen macroilles, que tenen per objectiu trencar la continuïtat dels itineraris de pas extern i reduir el nombre de cotxes que circulen dins el sector.
Per això, d’una banda, es modificarà el sentit de circulació d’alguns carrers interiors com el de Sant Honorat i trams del carrerde la Soledat i del carrer de la Lluna. D'altra banda, es generaran dos trams de carrer per a vianants al carrer del Vapor –entre Manaut i Salut– i al carrer de Llobet –entre les Paus i la Salut–), on es pintaran a terra elements de colors. A més, es renovarà la calçada del carrer de les Paus, el qual serà de prioritat per a vianants.
Segons el consistori, per determinar la proposta d’actuació s’ha estat treballant conjuntament amb l’associació de veïns a partir d’un estudi de la Diputació de Barcelona i s’ha exposat el projecte a l’escola Enric Cassassas "amb un retorn molt positiu".
Aquest centre educatiu iniciarà aquest curs l’experiència de desenvolupar el pati d’un grup reduït de nens al mateix carrer tallant-lo mitja hora cada dia. Ja es va realitzar com a prova pilot al final del curs anterior.
Els comerciants asseguren que la proposta municipal perjudicarà la mobilitat de vehicles i visitants al centre de la ciutat, ja que des del seu punt de vista dificultarà l'accés des del nord a l'aparcament del Vapor Turull i també als trams inicials de la rambla.
En aquesta línia adverteixen que "si bé la mesura pacifica la ciruclació a la zona d'aplicació no és una acció coordinada, ni amb visió de conjunt". Consideren que "no contribueix a la gestió intel·ligent sostenible i ordenada del sitema de mobilitat i accessibilitat al centre de Sabadell" i que el que fa en tot cas és "escanyar-la" i no aportar solucions al problema de la demanda i la permeabilitat d'accés al centre.
Imatge del popular aparcament del Vapor Turull. Foto: Norma Vidal
Per tot plegat, l'entitat demana al govern sabadellenc que abans de dur a terme cap prova pilot es faci un treball de "monitorització" perquè consideren "imprescindible" obtenir dades referents al trànsit, a la qualitat ambiental de l'aire, a la contaminació sonora o a l'ús que es fa de l'aparacament del Vapor Turull.
El projecte
El sector Centre-Creueta –que es troba a la dreta de l’eix central, comprès entre el carrer de Vilarrúbias, la Gran Via, el carrer de les Tres Creus, el Passeig i la Via Massagué– és un dels barris més antics de Sabadell. Està format per carrers estrets, on la coexistència de circulació, aparcament i mobilitat de vianants és complexa.
Amb l'objectiu "de millorar-ne el descans, la seguretat, la tranquil·litat i fomentar la qualitat ambiental i la mobilitat sostenible", l'Ajuntament ha previst implantar-hi un projecte innovador per pacificar el trànsit.
Per fer-ho possible, es treballarà en el que s’anomenen macroilles, que tenen per objectiu trencar la continuïtat dels itineraris de pas extern i reduir el nombre de cotxes que circulen dins el sector.
Per això, d’una banda, es modificarà el sentit de circulació d’alguns carrers interiors com el de Sant Honorat i trams del carrerde la Soledat i del carrer de la Lluna. D'altra banda, es generaran dos trams de carrer per a vianants al carrer del Vapor –entre Manaut i Salut– i al carrer de Llobet –entre les Paus i la Salut–), on es pintaran a terra elements de colors. A més, es renovarà la calçada del carrer de les Paus, el qual serà de prioritat per a vianants.
Segons el consistori, per determinar la proposta d’actuació s’ha estat treballant conjuntament amb l’associació de veïns a partir d’un estudi de la Diputació de Barcelona i s’ha exposat el projecte a l’escola Enric Cassassas "amb un retorn molt positiu".
Aquest centre educatiu iniciarà aquest curs l’experiència de desenvolupar el pati d’un grup reduït de nens al mateix carrer tallant-lo mitja hora cada dia. Ja es va realitzar com a prova pilot al final del curs anterior.