L’Ajuntament de Polinyà i l’empresa SOREA (Sociedad Regional de Abastecimientos de Aguas) han signat un conveni de col·laboració. L'acord estableix que SOREA es compromet a crear un fons de solidaritat per als usuaris del servei municipal de subministrament d’aigua de Polinyà que tinguin problemes econòmics per a afrontar el rebut de l’aigua.
El conveni, que té per objectiu garantir el servei d’aigua a totes aquelles persones i famílies que es trobin en una situació de vulnerabilitat econòmica i/o en risc d’exclusió social, també regula les actuacions i el protocol que es durà a terme davant de situacions de pobresa energètica que provoquin la impossibilitat de pagar les factures de l’aigua.
Si un usuari es troba en una situació econòmica molt desafavorable i no pot fer front al pagament de la factura de l’aigua es pot dirigir a la companyia subministradora (en aquest cas SOREA), als Serveis Socials de l’Ajuntament o pot deixar el seu rebut pendent de pagament i, per tant, ser susceptible de suspensió del subministrament:
- Si l’usuari es dirigeix a la companyia subministradora SOREAl’informarà de totes les possibilitats d’obtenir algun tipus d’ajut econòmic o descompte en la seva factura: tarifa per família nombrosa d’aigua i de cànon, tarifa social, etc., i l’indicarà quins són els tràmits i requisits que ha de complir per poder gaudir-ne.
Davant casos d’impossibilitat de fer front al pagament de rebuts d’aigua de forma temporal o puntual, SOREA negociarà ajornaments del pagament de rebuts o fraccionaments de les factures, sense aplicar-hi interessos.
Si es tractés de problemes continuats per fer front als rebuts d’aigua, SOREA remetrà el cas als Serveis Socials, per tal de trobar una solució a la seva situació, a partir del Fons de Solidaritat o d’altres fons municipals.
- Si l’usuari es dirigeix als Serveis Socials de l’Ajuntament, se li informarà dels ajuts i bonificacions dels quals pot disposar i se li ajudarà a fer els tràmits necessaris. També es valorarà si l’usuari es pot beneficiar del fons social creat per SOREA.
- Si l’usuari deixa de pagar les factures, rebrà una carta de SOREA sol·licitant el pagament i se li informarà de les ajudes existents per fer front a situacions de pobresa energètica i vulnerabilitat econòmica. L’usuari llavors, si no pot fer front al pagament, caldrà que contacti amb els Serveis Socials de l’Ajuntament per tal que aquests revisin el seu cas i acreditin la seva situació econòmica.
Front per evitar talls d'aigua corrent a Polinyà
L'Ajuntament i SOREA signen un conveni per a crear un fons de solidaritat i evitar els talls d'aigua a llars vulnerables
Ara a portada
Publicat el 08 d’agost de 2016 a les 14:00