Segons els càlculs del consistori, les obres del tram comprès entre el carrer Anselm Clavé i Rambla Ibèria estaran acabades al desembre d’aquest any, amb la urbanització del passeig, la plantació d’elements vegetals, la instal·lació del carril bici i la conseqüent pacificació dels carrers adjacents. “L’obertura parcial de la Rabla Ibèria es farà a la tardor, mentre que al març del 2017 es farà de manera total”, explica el regidor d’Espai Públic, Xavi Guerrero.

Les obres a Rambla Ibèria. Foto: Albert Segura
Posteriorment, aquell mateix mes de març s’atacarà la Ronda Ponent, on se segregarà el carril bici a la calçada, passant de tres carrils per sentit a dos i cedint tota la vorera als vianants, que deixaran de compartir-la amb els ciclistes. Pel seu cantó, la Rambla Ibèria mantindrà dos carrils per sentit, amb un carril bici en un costat que comptarà amb els dos sentits de la marxa, i que es millorarà fins la plaça del Mil·lenari.
“Tenim pendent amb la Generalitat la negociació per traspassar les competències de la Rambla Ibèria a la carretera de Molins, perquè si acaba sent nostre el procés de millora i pacificació serà més senzill de dur a terme, estan sota una sola administració”, apunta Guerrero.

Fins aquí arriba el tram soterrat a Gràcia - Can feu. Foto: Albert Segura
D’altra banda, al juny de 2017 es preveu tenir enllestida la rotonda de la carretera de Terrassa. Això permetrà que els conductors que vinguin de Rambla Ibèria o Ronda Ponent puguin fer el gir a carretera de Terrassa, de la mateixa manera que els que vinguin d’aquesta via puguin fer-ho en direcció a la plaça del Mil·lenari o a la de Catalunya.

La Rambla Ibèria, sense obrir. Foto: Albert Segura