27
de juliol
de
2021, 14:00
Actualitzat:
16:19h
Renfe i Alstom han acordat la compra de 152 trens de gran capacitat que es construiran a la fàbrica que l'empresa té a Santa Perpètua de Mogoda. Això suposarà que es generin uns 500 llocs de treball de forma directa i un miler d'indirecta, tal com ha informat la companyia.
El contracte, signat per un import de 1.447 milions d'euros, també inclou les peces del parc, el magatzem inicial de recanvis i el manteniment durant 15 anys de 56 dels trens. Aquest centenar de combois formen part de la compra de 211 que ha aprovat l'operadora del transport per a la xarxa de Rodalies de tot l'Estat i de Mitja Distància. Seran trens d'uns 100 metres de longitud i minimitzaran el temps d'espera entre la pujada i la baixada de passatgers.
Actualment, a la planta de Santa Perpètua de Mogoda hi treballen un miler de persones i pot produir de forma integral combois de metro, trens, tramvies i trens regionals tant a l'Estat com a la resta del món. Es tracta del centre de treball més gran que té la firma a la Península Ibèrica, amb 360.000 metres quadrats de superfície.
Els 59 trens restants -24 unitats de 100 metres de longitud, i 35 de 200 metres cadascun, per import de 998 milions d'euros- es fabricaran a València per Stadler. S'està a l'espera de concretar un nou contracte entre Renfe i la Generalitat, segons fonts del sector. Si arribés, la planta d'Alstom rebria l'encàrrec per fabricar 76 unitats més per valor d'uns 700 milions d'euros i mantenir l'ocupació de 1.500 de persones durant dos anys més.
El contracte, signat per un import de 1.447 milions d'euros, també inclou les peces del parc, el magatzem inicial de recanvis i el manteniment durant 15 anys de 56 dels trens. Aquest centenar de combois formen part de la compra de 211 que ha aprovat l'operadora del transport per a la xarxa de Rodalies de tot l'Estat i de Mitja Distància. Seran trens d'uns 100 metres de longitud i minimitzaran el temps d'espera entre la pujada i la baixada de passatgers.
Actualment, a la planta de Santa Perpètua de Mogoda hi treballen un miler de persones i pot produir de forma integral combois de metro, trens, tramvies i trens regionals tant a l'Estat com a la resta del món. Es tracta del centre de treball més gran que té la firma a la Península Ibèrica, amb 360.000 metres quadrats de superfície.
Els 59 trens restants -24 unitats de 100 metres de longitud, i 35 de 200 metres cadascun, per import de 998 milions d'euros- es fabricaran a València per Stadler. S'està a l'espera de concretar un nou contracte entre Renfe i la Generalitat, segons fonts del sector. Si arribés, la planta d'Alstom rebria l'encàrrec per fabricar 76 unitats més per valor d'uns 700 milions d'euros i mantenir l'ocupació de 1.500 de persones durant dos anys més.