Serracant assumeix l'Àrea de Presidència i Serveis Centrals, Joan Berlanga (primer tinent d'alcalde, Unitat pel Canvi) la de Drets de la Ciutadania i Promoció Econòmica, Juli Fernàndez (segon tinent d'alcalde, ERC) la de Cohesió Territorial, i Marisol Martínez (tercera tinenta d'alcalde, Guanyem Sabadell) la de Promoció de la Ciutat i Innovació.

El nou govern de Sabadell. Foto: Juanma Peláez
L'objectiu del nou cartipàs és, segons Serracant, crear un govern transversal, de manera que totes les àrees quedin entrellaçades, amb un conjunt de regidories que donin servei i cobertura a d'altres. "No volem canviar radicalment el que hem fet fins ara, des de la coordinació interna del govern fins a competències que li són pròpies a l’alcaldia”, ha expressat l’alcalde.
És per això que, a grans trets, les regidories es mantenen amb la mateixa forma, on els grans canvis els trobem en la segona tinença d'alcaldia, que passa a mans de l'exalcalde Fernàndez, i la creació del Portaveu del Govern, a mans de Joan Berlanga.

Cartipàs del govern de Maties Serracant. Foto: Ajuntament de Sabadell
Les quatre grans àrees
Així Serracant assumeix l’Àrea de Presidència i Serveis Centrals. Temporalment es queda amb les regidories de Seguretat i Prevenció, i Serveis Municipals, que assumirà Perarnau. També hi pengen la d’Economia i Serveis Centrals, a càrrec de Juli Fernàndez, així com les de Recursos Humans i Organització i Transparència, amb Elena Hinojo (Unitat pel Canvi), Sostenibilitat, a mans de Joan Berlanga, Intervenció Comunitària, amb Glòria Rubio (Crida) i Eines Comunicatives, amb Marisol Martínez.
Joan Berlanga assumeix l’Àrea de Drets de la Ciutadania i Promoció Econòmica a la vegada que és nomenat Portaveu del Govern, i manté la regidoria d’Educació. També en pengen les regidories de Cultura amb Montserrat Chacon (ERC), Salut, amb Ramon Vidal (Unitat pel Canvi), Treball i Empresa, amb Eduard Navarro (Unitat pel Canvi) i Drets Civils i Gènere, amb Míriam Ferràndiz (Crida).

Juli Fernàndez, a la roda de premsa. Foto: Juanma Peláez
Juli Fernàndez s’estrena com a segon tinent d’alcalde assumint l’Àrea de Cohesió Territorial, així com la regidoria d’Urbanisme. Hi pengen les regidories d’Habitatge, amb Glòria Rubio, Acció Social, amb Gabriel Fernàndez (ERC) i Espai Públic, amb Xavi Guerrero (ERC).
Finalment, Marisol Martínez ocupa l’Àrea de Promoció de la Ciutat i Innovació amb les regidories de Comerç, Consum i Turisme, i Esports. Glòria Rubio també en penja amb la regidoria de Participació Ciutadana, mentre que Miquel Soler (Guanyem Sabadell) assumeix les regidories d’Innovació i Ciutat, Cicles de Vida i Benestar Animal.

L'equip de govern al complet. Foto: Juanma Peláez