​L'OMIC de Sabadell va atendre prop de 7.000 persones durant el 2016

Es van fer més de 2.600 queixes contra empreses

Publicat el 15 de març de 2017 a les 16:00
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Sabadell ha fet públic avui, coincidint amb el Dia Mundial del Consumidor, el balanç del servei durant l’any 2016. Com a dades rellevants de la memòria, destaca que l’OMIC va atendre 6.814 persones durant l’any passat.

L’OMIC està destinada a la informació i assessorament de les persones consumidores. A Sabadell, a més, es fan tasques de mediació per resoldre conflictes sense tenir la necessitat d’adreçar-se als tribunals.

Del total de les 6.814 atencions, 4.211 van ser consultes en matèria de consum i 2.603 van ser queixes, denúncies i reclamacions contra empreses. La majoria de les reclamacions provenen del sector de la telefonia, subministraments bàsics (sobretot electricitat i gas), comerç (amb un continu augment de casos per compres per Internet), asseguradores i entitats financeres.

Dels expedients incoats on va intervenir l’OMIC, el 56% es van resoldre amb resultat favorable per al consumidor. Del 44% restant no tots van tenir un resultat desfavorable, atès que molts –201 expedients– van ser derivats a l’organisme competent, com ara Inspecció i Disciplina de Mercats, Servei de Reclamacions del Banc d’Espanya o la Direcció General d’Energia i Mines. A més, 525 reclamacions es van derivar a la Junta Arbitral de Consum per resoldre’ls mitjançant laude arbitral.

A més, 160 casos es van tancar perquè es tractava de queixes on no existien perjudicis quantificables o causa motivada en contra de l’empresari i 448 perquè la persona consumidora va desistir de continuar amb les actuacions.

Junta Arbitral de Consum

Per la seva banda, la Junta Arbitral de Consum de Sabadell (JAC) va rebre durant el 2016 un total de 540 sol·licituds d’arbitratge (525 provinents de l’OMIC i la resta presentades directament pels usuaris o bé per altres oficines municipals d’Informació al Consumidor de poblacions properes), de les quals resten pendents d’audiència i resolució 59 sol·licituds.

Funnydent

En relació amb el cas Funnydent, clínica dental que al gener del 2016 va tancar sobtadament, un total de 363 afectats van sol·licitar el servei de mediació per part de l’OMIC. Altres casos amb un alt nombre de consultes i reclamacions van ser les provocades per les cancel·lacions i retards massius de vols per part de Vueling durant el mes de juliol de 2016, que van afectar més d’un centenar de sabadellencs, i les 180 consultes derivades de les anomenades “clàusules terra” hipotecàries.