Encara no hi ha data per al judici per a la desena de persones acusades de terrorisme, però les seves defenses han engegat una campanya per recollir fons per fer-hi front, sota el lema Queda't a casa. Són els detinguts en l'operació Judes, l'acció de la Guàrdia Civil que va desplegar el 23 de setembre de 2019 per diferents ciutats catalanes, entre les quals Sabadell -dies abans del referèndum de l'1-O-, contra els CDR.
Des d'aquest dilluns es podrà veure el documental De matinada, que narra les vivències de testimonis i familiars dels detinguts d'aquella entrada policial a les respectives llars i el que va suposar la detenció i acusació. La campanya estarà activa fins al 23 de gener.
És un donatiu de set euros que permet veure el film i serviran per "afrontar les enormes despeses dels dies de judici a Madrid", ha explicat Alerta. És a dir, una ajuda per a la caixa de resistència. Un cop es llogui el documental es disposarà de 48 hores per veure'l.
Es tracta d'una iniciativa impulsada per Alerta Solidària, encarregada de la defensa de la desena d'encausats, amb la col·laboració de Detingudes 23-S, l'organització creada arran de l'operatiu de la Guàrdia Civil. I a més de recollir fons, també pretén "donar a conèixer el cas" i "ajudar a generar una reflexió col·lectiva de com hem d'afrontar la repressió".
[noticia]28134[/noticia]
Les detencions del 23 de setembre de 2019 es va traduir, cinc dies després, en la manifestació més multitudinària de Sabadell. Unes 12.000 persones es van mobilitzar a la ciutat contra les detencions. En aquests anys d'instrucció, Alerta Solidària ha denunciat irregularitats durant el procediment com ara, prohibició d'accedir a certa documentació, entre d'altres.
Fins un any després de ser arrestats, i havent estat mesos en presó preventiva alguns d'ells, no van trepitjar els jutjats per fer les primeres declaracions pel cas i que s'han anat replicat aquest 2022.
«Queda't a casa»: la campanya solidària per fer front al judici dels CDR acusats de terrorisme
Hi ha 13 encausats, tres dels quals de Sabadell i tres més del Vallès Occidental
ARA A PORTADA

- Albert Hernàndez
- Exredactor de NacióSabadell
Publicat el 02 de gener de 2023 a les 10:39
Actualitzat el 10 de gener de 2023 a les 13:41
Et pot interessar
-
Societat L'Ajuntament de Sabadell invertirà prop de 3 milions en la millora dels carrers
-
Societat Pas endavant per construir el nou aparcament del passeig de Can Feu
-
Societat Els veïns de Sabadell es planten contra els ocupants d'un local després de setmanes d'incidents
-
Societat Així serà l'Eix Macià de Sabadell: renovació del carril bici i més seguretat
-
Societat Sabadell transformarà el Parc d’Odessa amb més verd i equipaments
-
Societat Condemnat per abusar i prostituir la seva cosina menor a Barberà del Vallès