JxSTC crida a impulsar la partida pressupostària destinada a l'esport
La formació local insta a incidir en l'"alfabetització física" per assolir una futura ciutadania saludable

Ara a portada
Publicat el 20 de gener de 2022 a les 16:00
JxSTC presentarà una moció durant el primer ple ordinari de l'any per aconseguir igualar el pressupost d'esports de Sant Cugat amb el de la mitjana de Catalunya, ubicada en els 88 euros. Una partida local, cal assenyalar, que ja ha anat creixent gradualment durant els darrers anys fins a arribar als 70 euros per habitant actuals, en comparativa als 33 euros del 2015.
El principal partit de l'oposició considera que el foment d'aquesta pràctica "influeix positivament en el teixit social" millorant la qualitat de les persones i de la seva salut mentre que, alhora, es potencien les relacions socials i es fomenta l'associacionisme i l'esport de competició. Així doncs, i especialment en tenir una població molt jove, s'insta a incidir en l'"alfabetització física" per assolir una futura ciutadania saludable.
Per tot això, Junts aposta per "posar al dia" els recursos pressupostaris destinats a la pràctica i promoció de l'esport amb 2 milions d'euros anuals extra que, a més, permeti dibuixar les futures accions basades en la diagnosi presentada l'any 2016 al Pla Estratègic de l'Esport de Sant Cugat. En la mateixa línia, reivindiquen incrementar un 200% el suport econòmic del consistori a les entitats esportives i operadors de la ciutat perquè puguin desenvolupar les seves activitats.
A més, també assenyalen la importància de crear mecanismes per evitar que cap infant o adolescent es quedi sense aspirar a una pràctica esportiva per motius econòmics o d'espai.