Aquesta tarda, Sant Cugat ha donat la primera llum verda per a la implementació d'un nou protocol per saber com actuar davant de situacions d'assetjament a ciclistes i usuaris de vehicles de mobilitat personal (VMP). El text, que s'ha aprovat durant el ple de gener, estableix un marc d'actuació davant d'aquestes situacions que s'ha treballat de la mà de les entitats ciclistes locals. En cas de no rebre cap al·legació durant el període d'informació pública, quedarà aprovat definitivament.
"L'objectiu és donar cobertura i evidenciar que l'Ajuntament està al costat dels ciclistes quan es veuen immersos en situacions de vulnerabilitat", ha relatat el tinent d'alcaldia de Presidència, Pere Soler, apel·lant a la mirada de sensibilització del protocol. Tot plegat, mentre el socialista continuava reivindicant l'aposta del govern pel que fa a l'impuls d'una mobilitat sostenible, promovent la xarxa de carrils bici i la connexió pedalable amb Rubí.
Tanmateix, també ha explicat que es posarà a disposició un web a partir de l'1 de febrer on poder explicar la situació viscuda, el tipus d'assetjament (lleu, greu o molt greu) i s'informi de tots els detalls. Aquesta comunicació, que rebrà la Policia Local, permetrà engegar les investigacions pertinents en funció de les infraccions denunciades.

El tinent d'alcalde Pere Soler davant de l'ecomptador de bicicletes Foto: Sergi Baixas
Esperit estadístic, no sancionador
No obstant això, cal assenyalar que el protocol no tindrà un esperit sancionador, ja que la Policia Local no pot actuar a compte d'altri sense una denúncia. De totes maneres, aquesta plataforma permetrà anar recollint dades i plasmar un mapa estadístic sobre en quins indrets de la ciutat es cometen més infraccions i, per tant, prendre decisions en conseqüència.
Pel que fa a l'oposició, des de Junts han brandat el seu "sí crític" arran de les "incongruències" que observen davant de l'aplicació real del protocol mentre estenen la mà a millorar-lo.
Per contra, Cs ha votat negativament denunciant que aquesta iniciativa ve motivada per "tapar les carències de la gestió del govern respecte a l'ordenança de mobilitat". En aquesta línia, els taronges han reclamat "rigor" i que es desenvolupi un protocol per protegir els vianants davant dels conductors "kamikazes" en patinet.