Òmnium Cultural i els ajuntaments de la Catalunya Nord han presentat un recurs al Consell d'Estat francès en contra de la prohibició de parlar en català en els plens municipals. Aquest és el màxim tribunal que hi ha a França i ara han decidit elevar-ho a la màxima instància després que el prefecte dels Pirineus Orientals i els tribunals administratius de Montpeller i Tolosa hagin mantingut la decisió d'impedir l'ús de la llengua catalana en primer terme. Segons Òmnium Cultural, aquesta decisió vulnera la llibertat d'expressió dels càrrecs electes. El president de l'entitat, Xavier Antich, assegura que està preparat per "confrontar l'estat francès" per evitar que "releguin el català com a llengua de segona".
ARA MATEIX
Societat
Els ajuntaments de la Catalunya Nord i Òmnium recorren la prohibició del català als plens
- Els ajuntaments de la Catalunya Nord i Òmnium recorren la prohibició del català als plens -
- Òmnium
ARA A PORTADA
Publicat el
14 de maig de 2025 a
les 13:57
Actualitzat el
14 de maig de 2025 a les
13:58
Et pot interessar
-
Societat Mor un motorista en un accident amb un cotxe a Lloret de Mar
-
Societat Una promoció d'inspectors de Treball denuncia que cobra sense treballar des de fa mig any
-
Societat
El jutge manté la presó provisional pel pare investigat per maltractar el seu nadó
-
Societat
Un home ferit per arma blanca en una baralla al barri de la Salut de Badalona
-
Societat
Governar l'educació artística superior
-
Societat
Collboni vol aprofitar l'idil·li amb Junts per introduir les pistoles Taser a la Guàrdia Urbana
