L'Ajuntament de Barcelona ha anunciat aquest divendres que destinarà 20 milions d'euros a ajudes per a establiments comercials, de restauració, turístics i d'oci nocturn. El primer tinent d'alcaldia, Jaume Collboni, ha presentat la mesura, que ha justificat pel fet que siguin els sectors més afectats per la crisi derivada de la pandèmia.
L'Ajuntament ha batejat el fons amb el nom de reActivem Barcelona. El consistori assegura que l'objectiu és la reobertura d’aquells establiments que s’han vist obligats a tancar, protegint el treball i fomentant l’ocupació de qualitat.
Les ajudes s'estructuraran en dues convocatòries. La primera oferirà 12 milions d'euros i estarà oferta entre el 12 i el 30 de juliol. S'hi podran acollir tots els establiments amb locals en planta baixa hagin fet o tinguin previsió de fer intervencions de millora abans del 2022.
Les ajudes oscil·laran entre els 1.000 i els 4.900 euros. Els diners també es podran destinar a l'adaptació dels establiments a les restriccions per la Covid-19, millores de digitalització i d'accessibilitat.
La segona fase, que encara no té data d'obertura, transferirà vuit milions d'euros. En aquest cas, les ajudes estan pensades per a projectes d’obres i grans inversions realitzades a establiments empresarials, comercials, de serveis, restauració, oci nocturn i allotjaments turístics. L'Ajuntament subvencionarà un màxim de 100.000 euros per a cada projecte.
Barcelona destina 20 milions d'euros a ajudes per a bars, botigues, discoteques i allotjaments turístics
La primera convocatòria té una partida de 12 milions d'euros i s'obrirà el 12 de juliol
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de juliol de 2021 a les 13:18
Actualitzat el 02 de juliol de 2021 a les 13:19
Et pot interessar
-
Societat Màquines escurabutxaques: un 40% més als municipis pobres
-
Societat El clam contra la guerra a Gaza i l'especulació immobiliària centren l'arrencada de les festes de Gràcia
-
Societat El temps d'aquest divendres 15 d'agost: alerta per calor a tot el litoral
-
Societat Neurocientífics troben, per primera vegada, una manera de transcriure els pensaments
-
Societat Extingit l'incendi de vegetació forestal a Esparreguera
-
Societat Detinguts dos lladres mentre robaven en un habitatge a Barberà del Vallès