Consum obre expedient a Renfe per no informar de l'increment de preu dels bitllets venuts a taquilla

La companyia ha ignorat el requeriment de l'Agència Catalana, que l'acusa de vulnerar els drets dels consumidors

Publicat el 25 de setembre de 2015 a les 14:59
L'Agència Catalana de Consum (ACC) ha obert un expedient sancionador a Renfe perquè no ha informat els viatgers de la diferència de preu entre els bitllets venuts per finestreta i els dispensats per màquines automàtiques, en el cas dels trens d'alta velocitat i els de llarg recorregut. Segons un comunicat fet públic aquest divendres, l'Agència Catalana denuncia que la companyia ferroviària ha vulnerat els drets dels consumidors perquè no ha atès, en el termini estipulat, el requeriment que li va fer el 20 d'agost per exigir que notifiqués als usuaris de l'increment de preu que suposa comprar a la taquilla. L'expedient està tipificat com a greu i podria arribar als 100.000 euros.

Fa unes setmanes l'ACC va fer els primers advertiments a Renfe en detectar que a l'estació de Sants-Barcelona, l'empresa estava aplicant preus diferents segons on es comprava el bitllet. El problema afectava els bitllets per als trens d'alta velocitat (AVE) i per als trens de llarg recorregut (ALVIA, TALGO, ALTARIA i EUROMED).